پخش زنده
امروز: -
مدیر عامل شرکت مخابرات: خدمات ارائه شده به مشتریان در مراکز امور مشتریان و دفاتر خدمات ارتباطی به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، سیدمجید صدری با تشریح فعالیتهای این شرکت به منظور پیاده سازی و تحقق دولت الکترونیک اظهار داشت: پروندهها و اطلاعات مربوط به تلفن ثابت مشتریان طی فرایند یکپارچه و متمرکزی در سراسر کشور از حالت کاغذی و فیزیکی به پرونده الکترونیک تبدیل میشود.
وی افزود: با تحقق این فرایند، خدمات ارائه شده، حتی بدون نیاز به امضا و اثر انگشت به راحتی از طریق الکترونیکی در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.
آقای صدری افزود: مراحل پیاده سازی پرونده الکترونیک در سراسر کشور شامل مراحل مختلفی است، به نحوی که این خدمات در پنج گام، طراحی شده که در گام اول دریافت کپی شناسنامه و کارت ملی از مشتریان برای انجام امور مختلف در تمام مراکز امور مشترکین به صورت کامل حذف شده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در تشریح هدف این پروژه افزود: حذف کاغذ و فرایندهای فیزیکی از فرایندهای فروش و خدمات، چه برای اشخاص حقیقی و چه برای اشخاص حقوقی، علاوه بر صرفه جویی قابل توجه در مصرف کاغذ و کمک به حفظ محیط زیست در راستای توسعه پایدار و کاهش تردد، موجب ساده سازی فرایندهای ارائه خدمات به مشتریان خواهد شد.
وی با اشاره به گستردگی حجم فعالیت الکترونیکی شدن تمام پروندههای تلفن ثابت گفت: در مسیر انجام این خدمت مهم، پروندههای بایگانی شده بسیاری از مشترکین نیز باید تعیین تکلیف شود و بدین منظور اطلاعات لازم در طول مراحل اجرائی کار از مشتریان ذی نفع اخذ خواهد شد.
صدری افزود: الکترونیکی شدن پروندههای تلفن ثابت برای تمام مشتریان شرکت مخابرات ایران اعم از حقیقی و حقوقی تا پایان سال آینده به طور کامل، عملیاتی و در سراسر کشور اجرا خواهد شد.
وی اضافه کرد: در این خدمت مهم، تمام پروندههای الکترونیکی شده مشتریان، در هر استان وابسته به گستردگی خدمات، در یک تا سه نقطه تجمیع و امکان مدیریت متمرکز و دستیابی سریع به اطلاعات یا تغییر آن برای مشتریان از این طریق بسیار سادهتر از روش کنونی فراهم خواهد بود.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: در اجرای این پروژه مهم و زیربنائی خدمت رسانی به مشترکین، بیشتر بخشهای شرکت مخابرات ایران به ویژه امور مشتریان و حوزه فناوری اطلاعات با هم افزایی کامل، مراحل اجرایی را راهبری میکنند و به انجام میرسانند.