پخش زنده
امروز: -
سیدجواد حسینی بر احیای مرکز تربیت معلم دانشآموزان با نیازهای ویژه تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سیدجواد حسینی در جمع مدیران مدارس با نیازهای ویژه خراسان رضوی در مشهد افزود: ارایه خدمات به دانشآموزان با نیازهای ویژه نیازمند شناسایی درست آنان است.
حسینی بااشاره به اهمیت آموزشهای ضمن خدمت موثر و مسئله مدار برای معلمان دانشآموزان با نیازهای ویژه افزود: باید باور کنیم که تعلیم و تربیت دانشآموزان دارای نیازهای ویژه بدون مشارکت همه امکان پذیر نیست و لازم است خانواده های این دانشآموزان نیز آموزشهای ویژه داشته باشند.
وی گفت: حرکت از خدمات تک محوری به خدمات چند محوری آموزشی، حمایتی و توانبخشی از رویکردهای آموزش و پرورش استثنایی کشور است.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: لازم است با استانداردسازی منابع انسانی، فضاها و تجهیزات و فرآیندهای آموزشی، پیوند مراکز توانبخشی و مدارس استثنایی با مراکز علمی برقرار، مدارس وابسته به این مراکز ایجاد و مشارکت خیران نیز که در قلب نظام تعلیم و تربیت هستند گستردهتر شود و مشارکت دولت و مردم به بالاترین حد ممکن افزایش یابد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به هفت برابر شدن اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی گفت: تعلیم و تربیت این دانشآموزان پنج برابر دانشآموزان عادی هزینه مالی، زمانی و دانشی میطلبد.
حسینی افزود: از سال94 تا کنون بیش از 13هزار دانشآموز از خدمات حمایتی و توانبخشی بهره بردهاند و در سال92 حدود 395مرکز مشکلات یادگیری در کشور وجود داشت که این تعداد اکنون به بیش از 620مرکز رسیده است.
وی گفت:هم اکنون حدود 24هزار معلم اداری و آموزشی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، تعلیم و تربیت بیش از 153هزار دانشآموز با نیازهای ویژه را به شکل تلفیقی و ویژه بر عهده دارند.