پخش زنده
امروز: -
حفاری تونل شرقی خط دوم قطار شهری اصفهان به ایستگاه زینبیه رسید.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان با اشاره به افزایش جبهه های کاری در روند حفاری و سگمنتگذاری تونل خط دوم قطارشهری اصفهان گفت: بر اساس پیشبینیهای قبلی، حفاری یاTBM تونل شرقی این خط در حد فاصل ایستگاه دارک(شهرک امام حسین(ع)) تا میدان امام علی(ع) ، پس از حفاری و سگمنتگذاری حدود 1100 متر به ایستگاه حرم زینبیه رسیده و تا چند ماه آینده دستگاه حفاری به طرف ایستگاه عاشق اصفهانی حرکت می کند.
محمدرضا بنکدار هاشمی افزود: همچنین حفاری تونل غربی خط دوم قطارشهری اصفهان حد فاصل ایستگاه دارک در شهرک امام حسین(ع) تا میدان امام علی(ع) در روزهای پایانی شهریور امسال به ایستگاه زینبیه رسید.
وی با اشاره به رکوردهای روند حفاری تونل غربی و شرقی خط دوم متروی اصفهان حد فاصل ایستگاه دارک(شهرک امام حسین(ع)) تا میدان امام علی(ع) گفت: در شش ماه حفاری دو تونل، کارکنان، پیمانکاران، مشاوران، ناظران و دیگر عوامل این طرح کلان شهری با ثبت رکورد 21 رینگ حفاری و سگمنتگذاری در شبانهروز معادل حدود30 متر که در کشور ایران بیسابقه بوده، اتفاق بزرگی در اجرای این طرح رقم زده اند.
وی افزود: عملیات حفاری تونل غربی خط دوم قطار شهری اصفهان حد فاصل ایستگاه دارک(شهرک امام حسین(ع)) تا میدان امام علی(ع)، اسفند پارسال و عملیات حفاری همزمان تونل شرقی این مسیر از خرداد امسال آغاز شد.
تاکنون در دو تونل خط دوم قطارشهری اصفهان، حدود هزار و 600 رینگ حفاری و حدود دو هزار و 200 متر حفاری صورت گرفته و حجم حفاری مکانیزه این بخش بیش از 86 هزار متر مکعب است.
مسیر اولویت بهرهبرداری خط دوم مترو اصفهان حدفاصل ایستگاه دارک شهرک امام حسین(ع) تا مدرس نجفی به طول 14 و هفت دهم کیلومتر است.
ویژگی خاص ایستگاههای خط دوم مترو، ساخت ایستگاهها قبل از ورود TBM است که این موضوع باعث میشود که در این خط نسبت به خط یک، در هر ایستگاه به میزان قابل توجهی صرفهجویی شود و معضلات ترافیکی و اجتماعی ناشی از روشهای دیگر ساخت ایستگاهها، با این روش به حداقل میرسد.