پخش زنده
امروز: -
با بکارگیری بیشتر معلمان بازنشسته و حق التدریس، مشکل کمبود معلم در برخی مدارس برطرف خواهد شد
محسن حاجی میرزایی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: مشکل کمبود معلم برای امسال روی کاغذ حل شده بود و برای همه مدارس هم معلم پیش بینی کرده بودیم، اما برخی استانها در ساماندهی معلمان کمی مشکل داشتند و من گروهی را مامور کرده ام که مرتب با استانها در ارتباط باشند و مشکل کمبود معلم در برخی مدارس را برطرف کنند.
وی تاکید کرد: هیچ مدرسه دولتی برای فعالیت معلم در مدرسه حق دریافت وجه از اولیاء را ندارد و اگر در این باره به ما گزارشی شود حتما برخورد خواهیم کرد.
وی در واکنش به گزارش پخش شده از خبر ۲۰:۳۰ درباره کمبود معلم، گفت: قبل از شروع مهر همه مدیران کل آموزش و پرورش را دعوت کردم و از آنها خواستم که همه کلاسهای مدارس باید سال تحصیلی را با حضور معلم شروع و اگر کمبودی دارند باید آن را سازماندهی کنند.
وی خاطرنشان کرد: در همه مدارس پیش بینیهای لازم انجام شده و در مدارسی که کمبود معلم وجود دارد از طریق معلمان بازنشسته و حق التدریس و تغییر وضعیت مربیان پیش دبستانی و آموزش یاران نهضت سوادآموزی این کمبود جبران میشود.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما به لحاظ نیروی انسانی دچار کمبود هستیم امسال به سختی توانستیم این کمبودها را جبران کنیم.
حاجی میرزایی افزود: شرایط کنونی مطلوب ما نیست، ولی ناچاریم این شرایط را جبران کنیم و برای تامین نیروی انسانی قدمهای جدیتر را برداریم.
وی تصریح کرد: قطعا افرادی که در کلاسهای درس حاضر میشوند باید صلاحیتهای لازم را برای معلمی را داشته باشند.
وی گفت: کمبود معلم به دولت گزارش شده است و در دولت گروهی متشکل از سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی و آموزش و پرورش تشکیل شده است که باید نیاز معلم در هر منطقه را پیش بینی کرده و برای تامین آن برنامه ریزی کنند.
وزیر آموزش و پرورش درباره شلوغ شدن کلاسهای برخی مدارس نیز گفت: توزیع مدرسه و دانش آموز از قاعده یکسانی تبعیت نمیکند و هم اکنون ۴۵ هزار مدرسه در کشور با کمتر از ۵۰ دانش آموز داریم در حالی که مدارسی هم وجود دارد که کلاسهای آن با ۴۰ دانش آموز اداره میشود.
حاجی میرزایی گفت: باید تلاش کنیم که در آینده توزیع دانش آموز و مدرسه منطقیتر شود و سرانه حضور دانش آموزان در کلاسها متوازن و یا کاهش یابد.
وی یادآور شد: اولویت آموزش و پرورش تقویت مدارس دولتی است و در آینده به سمتی میرویم که تعداد دانش آموزان و معلمان این مدارس متوازن شده و کیفیتر شود.