وزارت صمت
آمادگی برای تکمیل زنجیره ارزش صنایع بهداشتی و شوینده
عمق ساخت داخل در حوزه تولید مواد اولیه صنعت آرایشی و بهداشتی باید تقویت شود
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وزارت صنعـت، معدن و تجارت ؛ سرپرست معاونت امور صنایع اين وزارتخانه با اشاره به تدوین راهبرد میان مدت برای صنایع مختلف کشور با همکاری تشکلها گفت : ما آمادگی داریم با همکاری تشکلهای تخصصی صنایع بهداشتی و شوینده، برنامههای راهبردی در حوزه تکمیل زنجیره ارزش تدوین کنیم.
آقای مهدی صادقی نیارکی در نشست با اعضای انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران افزود: عمق ساخت داخل در حوزه تولید مواد اولیه صنعت آرایشی و بهداشتی باید تقویت شود و با توجه به فعالیت بیش از هزار واحد صنعتی در این صنعت، توسعه عمق ساخت داخل باید با در نظر گرفتن برونگرایی و برند سازی نشان سازی (مدنظر قرار بگیرد.
وی گفت : صنایع آرایشی و بهداشتی پس از صنایع غذایی در رتبه دوم سبد خرید مردم قرار دارد و روی موضوع برونگرایی در این حوزه با توجه به ظرفیتهایی که وجود دارد باید برنامه ریزی کنیم.
آقای صادقی نیارکی با بیان اینکه فرصت خوبی برای ساخت داخل محصولات آرایشی وجود دارد، تصریح کرد: با تعامل و هماهنگی با انجمنها و تشکلهای بخش خصوصی باید زنجیره ارزش در این حوزه تدوین شود.
وی با اشاره به ظرفیتهای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و بهره مندی از ظرفيت های این ستاد برای تسهیل چالشهای فرآروی تولید گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید به جایگاه واقعی خود که همانا تسهیل گری است، بازگردد و جنس کارهای این ستاد باید علاوه بر رفع مشکلات در سطح بنگاهها به سمت تسهیل و رشد تولید رشته فعالیتها تغییر جهت دهد.
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت خطاب به اعضای انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران افزود: انجمنها باید رشته فعالیتهای موضوعی را برای طرح در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید پیش بینی و تدوین کنند و این ستاد به سمت کار کردن روی رشته فعالیتهای موضوعی برود.