در تقاطع بزرگراه چمران و کوی نصر
ساخت پل سبز زندگی با کاربریهای متفاوت
مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران: پل سبز زندگی شبیه پل طبیعت اما در ابعاد کوچکتر و با کاربریهای متفاوت ساخته میشود
آقای احسان نوش آبادی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما گفت: طرح برداشت پل گیشا از سال ۹۴ آغاز شد، اما به علت تغییر نقشه و مشکلات مالی متوقف مانده بود که از اسفند سال قبل کار برچیدن پل گیشا دوباره آغاز شد و توانستیم به جای ۶۵ روز، در ۲۵ روز این پل را جمع آوری کنیم.
وی گفت: بیش از ۶۰ درصد از این کار عمرانی انجام شده است و تلاش میکنیم اسفند امسال به پایان برسد.
آقای نوش آبادی افزود: پل نصر یا گیشا، قدیمی و یک نماد در این منطقه بود و مردم به آن انس گرفته بودند و برای اینکه حالت محلی این منطقه حفظ شود، قرار است "پل سبز زندگی" در این محل نصب شود که هم کاربری پیاده راه داشته باشد و هم کارهای فرهنگی و تفریحی انجام شود. همچنین قرار است دسترسیهای شرق به غرب و شمال به جنوب چمران و شرق به غرب جلال آل احمد و شمال به جنوب چمران از محل این پل انجام شود.
وی گفت: پل سبز در واقع پلی است که عابر پیاده، دوچرخه و ویلچر عبور میکند و در قسمت بالایی آن هم کارهای فرهنگی و اقتصادی انجام میشود.
مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران افزود: تجهیزات مورد استفاده ما داخلی است. در چند سال گذشته برای ساخت تونلها و زیرگذرها از تجهیزات وارداتی استفاده میشد، اما حالا در این طرح همه تجهیزات از تولیدات داخل است و نیروهای متخصص داخلی و مهندسان داخل کشور فعالیت میکنند.
وی درباره تعریض سطح صفر بزرگراه چمران در تقاطع کوی نصر گفت: بزرگراه چمران در محل تلاقی ۳ باند عبور داشت (۳ باند رفت و ۳ باند برگشت)، حالا با اجرای این طرح هر طرف ۵ باند عبور دارد. یک پهلوگاه در ضلع شرق بزرگراه چمران در تقاطع جلال آل احمد است که در آن ایستگاه BRT پیش بینی کردیم و در شمال به جنوب هم یک پهلوگاه دیگر برای ایستگاه تاکسی در نظر گرفته ایم.
آقای نوش آبادی افزود: از مردم محل و ساکنان اطراف تشکر میکنیم که همکاریهای لازم را دارند و امیدوارم تا پایان اسفند طرح بهینهای تحویل شهروندان دهیم که گرههای ترافیکی را هم باز کند.