پخش زنده
امروز: -
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور : ۱۰ هزار کلاس درس جدید در آغاز سال تحصیلی در کشور به بهرهبرداری میرسد
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاعرسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، در دومین روز از گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران آموزش و پرورش که با حضور آقای محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اعضای شورای معاونان به تشریح و تبیین برنامههای سال تحصیلی جدید پرداختند.
آقای مهراله رخشانی مهر ضمن اعلام اینکه ۱۰ هزار کلاس درس برای سال جدید آماده بهرهبرداری است که بیشترین آن در استان خوزستان است گفت: برای جمعآوری بخاریهای نفتی از سطح مدارسی که دارای علمک گاز هستند برنامهریزی کردهایم و ۲۴ هزار بخاری نفتی از سطح کشور جمعآوری میشود.
وی همچنین ضمن ارائه گزارشی از بازسازی مدارس مناطق سیلزده افزود: تخریب و بازسازی، تکمیل فضاهای آموزشی خیّرساز و تکمیل طرحهای ملی، سه کار اساسی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور است.
آقای رخشانی مهر با اشاره به اینکه در سال ۹۷ تخصیص ۱۱۰ درصدی بودجه عمرانی را داشتیم که این نشان از عزم دولت برای توسعه مدارس است، گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان از حساب ذخیره ارزی کشور به مدرسهسازی تخصیص داده شده است و همچنین تعهدات خیرین نیکوکار به این امر، بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.
وی افزود: ۲۱۰ میلیارد تومان کمکهای خیرین برای مدارس مناطق سیلزده بوده است که به مرور تحقق یافته و هزینه میشود.
معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تلاش کردیم بر اساس سند زیرنظام فضا، تجهیزات و فناوری، به سمت احداث مدارس بزرگ برویم و استانداردهای لازم را در این خصوص رعایت کنیم. از این رو تکمیل و ساخت مجتمعهای آموزشی در دستور کار است که اغلب مجهز به سالنهای ورزشی؛ نمازخانه و کتابخانه است؛ همچنین توجه به معماری مدارس از جمله دیگر برنامههاست.
آقای رخشانی مهر افزود: ۱۶ استخر و ۱۴۲ سالن ورزشی در اوایل سال تحصیلی جدید به بهرهبرداری میرسد.
وی ادامه داد: غیر از استان سیستان و بلوچستان که تا پایان آبان برنامه دارد، در دیگر استانهای کشور تا آغاز مهر هیچ کلاس خشتی و گلی وجود نخواهد داشت و باید این گونه مدارس تخریب و مدارس جدید جایگزین شوند.
آقای رخشانی مهر از فرسودگی ۳۰ درصدی فضاهای آموزشی کشور خبر داد و گفت: تغییر نکردن کاربری طرحهای جدید مورد تأکید است، دور از انصاف است طرحی برای مدرسه احداث شود، اما کاربری دیگری پیدا کند.
وی از بهرهبرداری سایر سازمانها یا دستگاههای اجرائی از مدارس انتقاد کرد و افزود: نباید فضای مدرسه در اختیار سایر نهادها قرار گیرد.