پخش زنده
امروز: -
بزودی تملک اراضی و جابه جایی زیرساختهای برق و گاز در تقاطعهای غیر همسطح کمربندی جنوبی بابل پایان مییابد.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز مازندران ؛ کنار گذر جنوبی بابل به طول ۵/۱۶ کیلومتر از روستای چمازین مسیر جاده قدیم بابل به آمل در بخش مرکزی آغاز و بعد از گذر از جادههای شهید صالحی و گنج افروز و عبور از زمینهای کشاورزی و شالیزاری به روستای هتکه پشت ابتدای جاده بابل به قائمشهر میرسد.
عملیات اجرایی این کمربندی بدلیل مشکلات ترافیکی سنگین شهربابل سال ۱۳۸۴ آغاز شده و ۱۸ ماه قبل بصورت غیر رسمی توسط فرماندار وقت مورد بهره برداری قرار گرفته و دارای مشکلات عدیدهای است.
وزارت راه و شهر سازی و شخص استاندار فعلی و سابق با بازدیدها و قولهای مکرر تاکنون نتوانستند مشکلات آنرا برطرف کنند.
کارشناسان راهنمایی و رانندگی میگویند هیچ نوع علائم ایمنی و هشدار دهنده برای تردد این مسیر تاکنون نصب نشده است.
راه اندازی زودهنگام جادههای پرخطر نیز میتواند خطراتی را بدنبال داشته باشد خطری که میتواند شاید همین مردم، مسئولان را تهدید کند.
کمربندی جنوبی بابل به عنوان بزرگترین شهر مازندران دارای ۶ زیرگذر و سه روز گذر است. این کمربندی که شاهراه ارتباطی بین شرق و غرب استان مازندران به شمار میرود، ترافیک مسیرهای جاده بابل به آمل، شهید صالحی و گنج افروز و جاده بابل به قائمشهر را هدایت میکند و در روستای هتکه پشت به طول ۱۶.۵ کیلومتر به پایان میرساند.
بعضی کارهای مورد نیاز برای تکمیل کمربندی باقیمانده است که از جمله آن تقاطعهای ورودی و خروجی، ساخت یک میدان، ایجاد پل هوایی و یک روگذر است برای تردد کشاورزان به این اراضی اقدامات زیرساختی با رعایت نکات ایمنی انجام نگرفته که ساخت سه دوربرگردان، ۱۲ رمپ و نیز ساماندهی ورودی و خروجی از جمله آنهاست.
مدیر حوزه طرحهای شرکت ساخت و توسعه زیر بنای حمل و نقل کشور در مازندران گفت: این شرکت در کمربندی جنوبی بابل هم اکنون سه دستگاه تقاطع غیر همسطح در دست اقدام دارد.
رستمی به ساخت یک تقاطع در ورودی کمربندی از سمت قائمشهر اشاره کرد، افزود: هم اکنون در حال خریداری اراضی و تملک املاک مسیر دسترسی به این تقاطع هستیم.
او با اشاره به فعالیت پیمانکار در این مسیر گفت: برای جابه جایی برخی تاسیسات شامل برق و گاز در این تقاطع با شرکتهای مربوطه جلساتی برگزار شد که بزودی این جابه جایی انجام خواهد شد.
نماینده شرکت زیر ساخت راههای مازندران به ساخت تقاطع ۴ هزار و ۵۰۰ نیز اشاره کرد و افزود: در تقاطع کمربندی قدیم آمل – بابل پمانکار انتخاب شده است و بزودی مشکل آزاد سازی و خریداری املاک انجام میشود.
رستمی گفت: فعالیت پیمانکار با خریداری و تملک اراضی این مسیر اغاز میشود.
او به ساخت تقاطع سوم در منطقه هریکنده نیز اشاره کرد و گفت: یمانکار قبلی بنا به دلایلی نتوانست این پروژه را به پایان برساند و بر اساس ماده ۴۸ ادامه این طرح به پیمانکار دیگر واگذار شد.