در پي درخشش توانمندی های مهندسان جوان ايرانی
رسانه ملی در جمع برترين های نمایشگاه «آی بی سی»
یکی از مسئولان نمایشگاه بین المللی رسانه (IBC) هلند، ایران را دارای ظرفیتهای کم نظیر از نظر دارا بودن مهندسان جوان و به تبع آن محصولات نوآورانه دانست
به گزارش سرويس بين الملل
خبرگزاری صدا و سیما از لندن، دو دستاورد دانش بنیان و نوآورانه محققان رسانه ملی با مضامین «ارزیابی کیفیت ویدئو مبتنی بر یادگیری عمیق» و «استخراج خودکار فراداده از محتوای ویدئویی مبتنی بر هوش مصنوعی» در جمع برترین های بخش نوآوری های نمایشگاه بین المللی رسانه در
هلند (IBC) قرار گرفت و جواز حضور در بخش Future Zone این نمایشگاه را کسب کرد.
محققان رسانه ملی در ادامه فعالیت های نوآورانه در عرصه به کارگیری علم و فناوری و معرفی دانش بومی در مرزهای جهانی، بخشی از توانمندیهای مهندسان جوان کشورمان را در نمایشگاه IBC 2019 عرضه کردند.
غرفه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه IRIB R&D از ۲۲ تا ۲۶ شهریور در شهر آمستردام هلند میزبان علاقهمندان به حوزههای فناوری در صنعت رسانه خواهد بود.
مسئولان غرفه رسانه ملی در این نمایشگاه اعلام کردند: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دستاوردها و طرحهای عرضه شده در این نمایشگاه می توانند به پایگاه اینترنتی به نشانی rd.irib.ir/IBC2019 مراجعه کنند.
توانمندیهای علمی مهندسان جوان ایرانی
مدیر بخش خلق و سازمان دهی بخش دانش آینده نمایشگاه بین المللی فناوری رسانه (IBC)، ایران را دارای ظرفیتهای کم نظیر از نظر دارا بودن مهندسان جوان و به تبع آن محصولات نوآورانه دانست.
پروفسور دیوید کرافورد (David Crawford) هنگام بازدید از غرفه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه بین المللی که در آمستردام هلند برگزار شده است گفت: مسوولیت من در آی بی سی (International Broadcasting Convention)، ایجاد و سازمان دهی بخش دانش آینده است. یعنی همه محصولات و افکار مربوط به آینده را از صنایع سراسر جهان، در یک جا فراهم آورم.
وی افزود: من پارسال نیز از غرفه رادیو تلویزیون ایران در این نمایشگاه بازدید کردم و از سطح فناوری آن لذت بردم.
این استاد دانشگاه در انگلیس با بیان اینکه آینده نگری در رادیو تلویزیون ایران، وجود دارد و حضور مهندسان جوان در آن ارزشمند است افزود: در غرب، معمولا مهندسان مسن ترند و جوانان مهندس کم ترند.
این مدیر نمایشگاه آی بی سی با بیان اینکه در نمایشگاه امسال از حدود ۱۳۰ کشور، بازدید کننده داریم و یکصد کشور نیز در این نمایشگاه غرفه دارند.
وی گفت: امسال ۱۷۰۰ شرکت در ۱۷ سالن این نمایشگاه محصولاتشان را عرضه کردند.
دیوید کرافورد افزود: این روزها استفاده از فناوریهای مربوط به آی تی و پروتکلهای مربوط به انتقال امواج، به سرعت در حال گسترش است و استفاده از کابلهای ضخیم، کنار گذاشته میشود. اکنون فیبرهای نوری، امواج را منتقل میکنند و استفاده از دنیای مجازی، رو به گسترش است.
این مدیر نمایشگاه بین المللی فناوری رسانه درباره مهمترین محصولات نواورانه در این نمایشگاه گفت:: اکنون برای تولید فیلم، دیگر نیازی به استودیوها نیست و میتوان همه صحنههای یک فیلم را در ابر (Cloud) تولید کرد. اکنون دوران کلود فرا رسیده و دیگر نیاز چندانی به ساختمانها و وسایل معمول نیست.
وی افزود: در نمایشگاه آی بی سی همه تلاش مسوولان این است که نمایشگاه، بیشترین وجهه بین المللی را داشته باشد؛ بنابراین تلاش میکنیم تا حد ممکن، از کشورهای بیش تری شرکت کننده جذب کنیم و به همین علت، به سراغ کشورهایی میرویم که در نمایشگاه ما شرکت نکرده اند تا آنها را برای شرکت در نمایشگاه، ترغیب کنیم. اکنون کشورهای انگلیس، آمریکا، ایتالیا، فرانسه و آلمان، به ترتیب بیشترین شرکت کننده را در این نمایشگاه دارند.
وی درباره تعلق بیشترین دستاورد گفت:: شاید ان اچ کی، سازمان رادیو و تلویزیون ملی ژاپن را بتوان دارای بیشترین دستاورد عرضه شده در این نمایشگاه دانست که بیشترین فعالیت را در زمینه ایت کی (۸-K) نمایشگرها، نظام انتقال امواج و پخش برنامهها صورت داده که بیشترین شفافیت را در تولید و پخش تصاویر پدید آورده است.