پخش زنده
امروز: -
ایران رادیاتور همگام با تکنولوژی روز دنیا، همراه با نیاز مصرف کننده، سالها است، پشت گرم تولید محصولات با کیفیت است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گیلان؛ "عمو یادگار، نمی ری تو غار؟" این تبلیغ معروف دهه 60و70 تلویزیون که بعدها از رادیو هم سر درآورد، عمو یادگار را از غارنشینی زمستانی در آورد و پره های گرما بخش رادیاتورهای بسیاری را همنشین دیوارهای خانه های ایرانی کرد.
حالا بعد از سال ها، نوبت نوه عمو یادگار است تا گاه و بیگاه سر و کله اش لابه لای برنامه های تلویزیونی و رادیویی پیدا شود، خرس کوچولویی که اگرچه قد و قواره اش در مقایسه با عمو یادگار دهه 60و70، آب رفته اما پشتش حسابی، گرمِ محصولاتی است که با گذر زمان، پیشرفت و تکنولوژی همسو شده اند و محصولاتی تمام عیار از کیفیت و خدمات پس از فروش را به مشتری عرضه می کنند.
در خشش نام بلند ایران در رسته های تولید جهانی
شاید خیلی ها ندانند محصولات ایران رادیاتور، برندی که نام ایران را در ایران و آن سوی مرزها بلند آوازه کرده، در گیلانی که صنعتی نیست و استانی کشاورزی است، تولید می شود؛ واحد تولیدی ای که بعد از دو شرکت ایتالیایی، با ظرفیت تولید سالانه 20میلیون پره رادیاتور، سومین تولیدکننده رادیاتورهای آلومینیومی در دنیا است.
بر اساس مدارک موجود دریافت گواهینامه های استاندارد جهانی ایزو9001، ایزو10002، ایزو10004، گواهینامه و استاندارد بین المللی CE و استانداردNS فرانسه و کسب مقام صادرکننده نمونه ملی و تولیدکننده برتر کشور از مهم ترین افتخاراتی است که ایران رادیاتور در کارنامه دارد.
موفقیت در بهبود کیفیت و هم طراز شدن با رسته های اول کیفیت جهانی، باعث شده محصولات ایران رادیاتور، در دنیا به ویژه کشورهای اروپایی از جمله آلمان که خود ید طولایی در تکنولوژی و صنعت دارد و در پسندیدن کیفیت کالا هم بسیار سخت گیرانه عمل می کند، هر روز مشتری های بیشتری داشته باشد؛ بطوری که بر اساس اعلام مدیرعامل شرکت تولیدی ایران رادیاتور، محصولات این برند به کشورهای اروپایی مثل فرانسه، آلمان، اسپانیا، روسیه، پرتغال و کشورهای آسیای میانه صادر می شود.
از دیروز تا امروز
مدیرعامل شرکت تولیدی ایران رادیاتور گذری بر حال و روز سال های آغازین تولید دارد و می گوید: 40سال پیش، تولید را با یک محصول رادیاتور آلومینیومی کلید زدیم و با تکیه بر خلاقیت، پشتکار و تلاش روز افزون کارگر ایرانی در 4دهه، حالا 10نوع محصول سرمایشی و گرمایشی تولید می کنیم؛ محصولاتی چون رادیاتور آلومینیومی و فولادی، حوله خشک کن های آلومینیومی و فولادی، انواع پکیج های دیواری و زمینی، مشعل های گازی، گازوئیلی و دوگانه سوز، کولرهای اسپیلت و لوله های 5لایه تاسیسات که بازار شان در داخل و خارج گرم است.
مهران قربان دوست افزود: ایران رادیاتور، کارش را با 30کارگر شروع کرد و حالا هزار و 500نفر مستقیم در آن مشغول به کارند و برای بیش از 3هزار نفر هم غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.
تضمین کیفیت کالا، پشت گرمی تولید و مصرف
مدیرعامل شرکت تولیدی ایران رادیاتور یکی از مهم ترین دلایل موفقیت و سرپا ماندن این واحد تولیدی را همدلی و تلاش روزافزون کارکنان این واحد در 4دهه گذشته می داند و می گوید: در این مدت توانستیم تولید سالانه را به 15میلیون پره، 400هزار دستگاه پکیج و 150هزار دستگاه کولر برسانیم؛ محصولاتی که با دستان توانمند جوان ایرانی با اطمینان تولید می شوند تا در بازار پر رقیب امروز، دوام بیاورند.
مهران قربان دوست ارتقا کیفیت، ضمانت، خدمات پس از فروش و تبلیغات اثر گذار را از دلایل مشتری پسند بودن محصولات ایران رادیاتور می داند و می گوید: در این بین ساختار قوی کنترل کیفیت از طراحی تا خدمات پس از فروش، حرف اول را در رسیدن به رونق تولید می زند؛ به طوری که با تبدیل کردن خط های اولیه دستی و نیمه اتوماتیک به خط های تمام اتوماتیک و هوشمند و استفاده از تکنولوژی روز دنیا، محصولات ایران رادیاتور در ارتقاء کیفیت، حرفی برای گفتن باقی نگذاشته و نه تنها در ایران، بلکه در کشورهای صنعتی چون آلمان بسیار خریدار دارد.
وی به ضمانت بی قید و شرط این برند هم اشاره می کند و می گوید: تولیدات ایران رادیاتور بر اساس نوع محصول بین 2تا10 سال ضمانت دارد و حتی اگر محصولات در فرآیند حمل و نصب هم دچار شکستگی شود، آن را تقبل می کنیم.
مدیرعامل شرکت تولیدی ایران رادیاتور نصب، سرویس، تعمیر و تامین قطعات محصولات را هم از خدمات این شرکت اعلام کرد و افزود: به مدت 10سال، در زمینه تامین قطعه های تعمیری، به مشتریان خدمات ارائه می کنیم.
مهران قربان دوست می گوید: مجموعه این خدمات باعث شده ایران رادیاتور همیشه مشتری خود را در بازار داشته باشد.
موضوعی که بسیاری از شهروندان آن را تایید می کنند.
مثل آقا آرش که شغلش ساخت و ساز است و مشتری پر و پا قرص محصولات ایران رادیاتور است.
آنطور که او می گوید: تا به حال 14آپارتمان ساخته و در همه واحدهای این ساختمان ها از پکیج ها، پره ها و حوله خشک کن های ایران رادیاتور استفاده کرده و همین امروز هم برای 6واحدی که در دست ساخت دارد، سفارش خرید پکیج داده است.
آقای تعلیمی هم که به تازگی بعد از بازنشستگی خانه بزرگتری خریده می گوید: در خانه جدید، پکیج ایران رادیاتور نصب شده است و برخلاف خانه قبلی، همیشه آب گرم داریم و زمستان هم که می شود، خانه حسابی گرم است.
علی معصوم جوان 28ساله ای که به تازگی ازدواج کرده و سر خانه و زندگی اش رفته می گوید: از کودکی تبلیغ ایران رادیاتور را بسیار در تلویزیون دیده و شنیده بودم اما حالا که خودم از محصولات این برند استفاده می کنم، می فهمم که تبلیغ نبوده و اصلا کیفیت بالای ایران رادیاتور، نیازی به تبلیغ ندارد.
وقتی دستان توانمند جوان ایرانی، صنعت ایران را رو سفید می کند
مدیر کنترل کیفیت کارخانه ایران رادیاتور هم با بیان اینکه در گذشته تمام قطعات پکیج را از اروپا وارد می کردیم گفت: حالا به همت متخصصان جوان ایرانی، تحریم ها را دور زده ایم و قطعات سیستم های سرمایشی و گرمایشی را در بزرگترین کارخانه تولید رادیاتور و پکیج ایران، بومی سازی می کنیم؛ به طوری که 90درصد قطعات پکیج را خودمان تولید می کنیم و نیازی به واردات نداریم.
آرمین ناطقی می گوید: تلاش و همت دست اندرکاران و کارکنان این مجموعه باعث شده با تامین 90درصد نیاز سیستم های گرمایشی کشور، در این زمینه خودکفا شویم و گام های مان را برای خودکفایی در سیستم های سرمایشی، محکم تر بر داریم.
او افزود : بر این اساس از 2سال پیش، پای سیستم های سرمایشی و خنک کننده را به خط های تولیدمان باز کرده ایم و در این مدت کم، توانسته ایم با بومی سازی بیش از 50درصد قطعات، تولید کولرهای اسپیلت را از 30هزار دستگاه در 2سال پیش، به 150هزار دستگاه برسانیم و به این ترتیب ایران رادیاتور که تا دیروز گرمی بخش خانه ها بود، حالا خنکای نسیم بهاری را به گرمای تابستانه خانه های ایرانی می برد.
سری که در گرم و سرد روزگار، همچنان به رونق تولید بلند است
آنطور که مدیرعامل شرکت ایران رادیاتور می گوید: با وجود تحریم ها و مشکلاتی که برای تامین و نقل و انتقال ارز وجود دارد، این واحد تولیدی تمام توان خود را برای رونق تولید به کار گرفته و تلاش می کند، با روش هایی مناسب، تحریم ها را دور بزند و موانع را پشت سر بگذارد و در این مسیر با رفع موانع تولید، صادرات را افزایش دهد.
آنطور که پیداست این شرکت بنا دارد تا 2سال آینده میزان تولید را تا 2برابر افزایش دهد و با توسعه داخلی سازی سیستم های سرمایشی، افزون بر ارزآوری، با کاهش خروج ارز برای واردات این دست محصولات، صرفه جویی 70میلیون دلاری را برای ایران و ایرانی به ارمغان بیاورد و از طرفی سهم خود را در ایجاد اشتغال افزایش دهد.
بی شک صنعتی که در طول 40سال از پای ننشسته و اهداف ترسیم شده تولید را یکی پس از دیگری تحقق بخشیده است، در رسیدن به این هدف هم موفق خواهد بود.
تا آن روز نوه عمویادگار همچنان معرّف کیفیت و خدمات این محصول نام آشنای ایرانی به خانواده های ایرانی خواهد بود و شاید آن وقت، با یک تبلیغ و آگهی جدید، مهمان خانه ها شود.
*نویسنده: مریم امدادی