چند خبر از شرکت ملی پست
برگزاری جلسه هم اندیشی برای ادامه روند توزیع کارتهای سوخت
در جلسه هم اندیشی میان شرکت ملی پست، شرکت پخش فرآوردههای نفتی و شرکت توسعه پژوهش و توسعه ناجی بر توسعه همکاریهای مشترک برای اجرای بهتر طرح ملی توزیع کارت سوخت تأکید شد
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در این جلسه با تأکید بر حساسیتهای موجود در این طرح ملی از بسیج امکانات و نیروی انسانی در ماههای اخیر خبر داد و برای ادامه کار اعلام آمادگی کرد.
حسین نعمتی ابراز امیدواری کرد: برگزاری جلساتی این چنینی علاوه بر رفع موانع موجود بستر لازم را برای خدمت رسانی بهتر به هموطنان فراهم کند.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران هم ضمن قدردانی از اقدامات مثبت و موثر شرکت ملی پست در این پروژه ملی، بر اهمیت توزیع حداکثری کارتهای هوشمند سوخت تأکید کرد.
امیر وکیل زاده با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی مستمر و همه جانبه به ذینفعان، خواستار تعامل بیش از پیش در این زمینه شد.
هدف از تغییر لوگو، اعلام آغاز تحول در پست
عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست ایران: هدف از تغییر نشانه (لوگوی) پست، اعلام آغاز طرح تحول در شبکه پستی کشور به مخاطبان و افزایش آگاهی آنها از این تحولات است.
بهزاد اقبال خواه افزود: نشانه (لوگو) بخشی از هویت بصری است که ذهنیت مخاطب را در مورد یک سازمان یا شرکت شکل میدهد، بنابراین با تغییر لوگو بدنبال تحول در تجربه و نگاه مردم به پست هستیم؛ زیرا لوگو یکی از موثرترین مواردی است که میشود برآن سرمایه گذاری کرد و به مردم رساند.
وی ایجاد همگرایی بیشتر در لوگو و سایر نمادهای پستی اعم از سربرگ ها، پرچم ها، تابلوها، وسایل نقلیه و ... را از دیگر دلایل تغییر نشانه عنوان کرد و افزود: خروجی تغییر نمادهای پست، مجموعه مکتوبی است که به عنوان سند چشم انداز شرکت ملی پست در طراحی تبلیغات، اعم از تیزرها و بنرها و همچنین برگزاری مناسبتها و همایش میتوان از آن استفاده کرد.
اقبال خواه با تاکید بر این مطلب که تغییر لوگو به عنوان بخشی از فرایند تغییر نمادها و نشانههای پست است، اظهار داشت: در ادامه فرایند تغییر، هر آنچه نشانه پست روی آن درج شده است، اعم از سربرگ، پرچم، تابلو و ... به عنوان بخشی از نمادهای بصری پست، به لوگوی جدید مزین میشود، اما این تغییر تدریجی خواهد بود.
عضو هیئت مدیره دلایل این موضوع را محدودیتهای مالی و ضرورت استفاده از اقلام موجود اعلام کرد و افزود: به ادارات و دفاتر پستی کشور ابلاغ شده که ابتدا تمامی سربرگ ها، رسیدها و سایر اقلام کاغذی که لوگوی موجود بر آن درج شده، استفاده شود، پس از آن نسبت به چاپ این اقلام با لوگوی جدید اقدام شود.
وی به روند تغییر لوگو بسیاری از شرکتهای معروف دنیا از جمله شرکتهای پست اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال، لوگوی شرکت دی اچ ال (پست آلمان) ابتدا در سال ۱۹۶۹ طراحی شد، اما در سالهای ۱۹۸۳ و ۲۰۰۲ دو بار تغییر کرد. فدکس (پست آمریکا) نیز پس از شکل گیری در سال ۱۹۷۳، در سالهای ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ شاهد تغییراتی بود.
اقبال خواه در خصوص مفهوم لوگوی جدید نیز گفت: لوگوی قبلی مفهومی از پرنده و پرواز را در ذهن ایجاد میکرد، اما به لحاظ شکلی ایراداتی داشت از جمله اینکه خطوط آن یکسان نبود و نوعی از هم گسستگی در آن وجود داشت، به همین دلیل تلاش شده تا لوگوی جدید ضمن حفظ چارچوب بیرونی و مفهوم اصلی، بهم پیوستهتر باشد و با بالاتر بودن سر پرنده، معنی چابکی بیشتر را برساند.
وی با بیان اینکه ایجاد لوگو تایپ (که پیش از این وجود نداشت) یکی دیگر از انگیزههای تغییر لوگو و نوسازی نشانه پست است، افزود: در قالب این پروژه، فونت (خط) اختصاصی شرکت ملی پست نیز طراحی شده که حقوق مادی و معنوی آن متعلق به این شرکت است.
عضو هیئت مدیره درباره بودجه و هزینه نوسازی نشانه پست نیز اظهار داشت: بودجه پیش بینی شده پیاده سازی این پروژه، زیرسقف سامانه ستاد (سامانه تدارکات الکترونیکی دولت) در سال ۹۷ است و اجرای آن نیز از طریق اعلام فراخوان رسمی در این سامانه و پس از طی تشریفات قانونی، با همکاری بخش خصوصی در حال انجام است.