پخش زنده
امروز: -
شهردار تهران در حکمی جراحی، اثنیعشری، جهانگرد و فرجیدانا را به عنوان اعضای شورای راهبردی تهران هوشمند منصوب کرد
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شهردار تهران در حکمی محمود جراحی، محمدباقر اثنیعشری، نصرالله جهانگرد و رضا فرجیدانا را به عنوان اعضای شورای راهبردی تهران هوشمند منصوب کرد.
پیروز حناچی در این حکم بر تلاش در جهت شعار «تهران، شهری برای همه» و ایجاد شهر هوشمند در تهران با ظرفیتها و ضمانتهای قانونی، مقرراتی، حقوقی و اجرایی مورد نیاز برای سرمایهگذاری و توسعه خدمات نوآورانه شهر هوشمند تهران تاکید کرده است.
جوادی یگانه، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران
برگزاری همزمان نمایشگاههای «زنان و تولید ملی» و «عطر سیب»
پانزدهمین نمایشگاه «زنان و تولید ملی» و هفدهمین نمایشگاه «عطر سیب» به صورت همزمان از ۵ تا ۱۱ شهریورماه در محل دائمی نمایشگاههای شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو برگزار خواهد شد.
محمدرضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه امسال نمایشگاههای عطر سیب و زنان و تولید ملی خانواده محور هستند، گفت: تلاش کردیم محصولاتی که کودکان را به فرهنگ محرم ترغیب میکنند، فراهم و برای اولین بار حسینیه مخصوص کودک ایجاد کنیم.
وی افزود: تلاش کرده ایم با تلفیق این دو نمایشگاه ملزومات اعضای خانواده در تمامی سنین را فراهم کنیم تا در نمایشگاه حضور پیدا کنند.
آقای جوادی یگانه در خصوص پانزدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی تصریح کرد: شهرداری تهران حامی اصناف است و نمایشگاه بخشهایی را پوشش میدهد که اصناف کمتر به آنها ورود میکنند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به حضور ۳۶ شرکت در این دوره از نمایشگاه زنان و تولید ملی و حمایت از اشتغال زنان سرپرست خانوار، تصریح کرد: همچنین ۵۰ غرفه با همکاری زنان خودسرپرست که در زمینه کسب و کارهای خرد فعالیت میکنند و از سوی سازمان بهزیستی معرفی شده اند، اداره میشود.
آقای جوادی یگانه با بیان اینکه در پانزدهمین دوره از نمایشگاه زنان و تولید ملی ۱۵ غرفه به سیل زدگان استان گلستان اختصاص داده میشود، گفت: علاوه بر این، ۱۵ غرفه پوشاک مربوط به محرم را ارائه میکنند که در این غرفهها ملزومات نمایشگاه عطر سیب نیز ارائه میشود.
وی با تاکید بر اینکه رویکرد اصلی نمایشگاه عطر سیب فرهنگی و خانوادگی است، افزود: تلاش کردیم در این دوره مخاطبان نمایشگاه فقط هیئتهای مذهبی نباشند و برای اولین بار به تمام شهروندان خدمات یکسان ارائه شود.
آقای جوادی یگانه با تاکید بر اینکه در این دوره از نمایشگاه کودکان از جایگاه ویژهای برخوردارند، تصریح کرد: تلاش کردیم محصولاتی که کودکان را با فرهنگ عاشورایی آشنا میکند، به مخاطبان ارائه و در کنار آن حسینیه مخصوص کودک ایجاد کنیم.
وی بخش دیگری از کارکرد نمایشگاه عطر سیب را ارائه اقلام فرهنگی دانست و گفت: تاکید ما در این نمایشگاه عرضه محصولات ملی است؛ در ۶۰ غرفه پرچم، کتاب، سربند، محصولات صوتی و تصویری و ... متناسب با عزاداری اباعبدالله (ع) عرضه میشود.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه از سال گذشته روند عرضه بن به هیئتهای مذهبی متوقف شده است، عنوان کرد: تلاش کردیم فرصتی فراهم شود تا تولید کننده و مصرف کننده بتوانند در فضایی که به لحاظ اقتصادی به صرفه است اجناس مورد نظر خود را ارائه و تهیه کنند.
آقای جوادی یگانه در پایان در خصوص تهیه اقلام موردنیاز هیئتها تصریح کرد: بخشی از اقلام موردنیاز هیئتها از طریق برخی از شعب منتخب فروشگاههای شهروند، اتکا و سازمان میادین میوه و تره بار با حداقل سود ارائه میشود که هیئتها با معرفی سازمان تبلیغات میتوانند به این شعب مراجعه کنند.
راد؛ مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران
ساخت بازار بزرگ میوه و تره بار در میدان فتح
سید سعید راد با تاکید بر استقبال روزافزون شهروندان از تأمین نیازهای روزانه از میادین میوه و تره بار گفت: استقبال از میادین به حدود یک میلیون نوبت خرید در روز رسیده است، در صورتی که ابتدای پارسال حدود ۶۰۰ هزار نوبت خرید در روز بود.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با اشاره به اینکه امروز مردم به موضوع خرید، علاوه بر تأمین نیازهای خود به عنوان نوعی تفریح نگاه میکنند، اظهار کرد: تلاش میکنیم میادین میوه و تره بار را به فضاهایی تبدیل کنیم که مردم از خرید روزانه در این فضاها احساس دلپذیری داشته باشند.
وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مردم برای تامین نیازهای هفتگی خود، هفتهای یک بار به میادین میوه و تره بار مراجعه میکنند و بخشی از مردم نیز هفتهای دو بار از میادین خرید میکنند، تصریح کرد: البته در این میان، افرادی را داریم که هفتهای ۳ روز یا حتی ۷ روز هفته برای خریدهای روزانه خود به میادین مراجعه میکنند.
آقای راد با اعلام اینکه در حال حاضر در تهران ۲۸ نشان تجاری عمده با ۱۸۰۰ فروشگاه مشغول به کار هستند، اما هیچ کدام به اندازه سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار با ۲۴۶ میدان و بازار که روزانه بالغ بر یک میلیون نوبت خرید در آنها انجام میشود، مورد استقبال مردم قرار نگرفته است، افزود: شهردار تهران بر کیفیت و کمیت خدمات رسانی در میادین میوه و تره بار به شهروندان تاکید ویژه دارد.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران خاطرنشان کرد: با همکاری شهرداری منطقه ۹ قرار شد علاوه بر آغاز عملیات ساخت بازار بزرگ میوه و تره بار فتح در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع در اطراف میدان فتح در آینده نزدیک، برای توسعه بازار میوه و تره بار دکتر هوشیار که در خیابان ۲۱ متری جی قرار دارد نیز اقدام کنیم.
شهردار منطقه ۹ نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با سازمان مدیریت میادین به منظور احداث و توسعه بازارهای میوه و تره بار جهت خدمت هر چه بهتر و بیشتر به شهروندان این منطقه، گفت: بازارهای میوه و تره بار در هر محله، از طریق افزایش قدرت خرید و تقویت سبد خرید خانوار، باعث ایجاد تحول در اقتصاد خانوادههای ساکن در آن محله میشود.
آقای سید علی مفاخریان با تاکید بر اینکه اقدام مدیریت شهری در احداث بازارهای میوه و تره بار و خدماتی که در این بازارها ارائه میشود، گام بزرگی در جهت رعایت حقوق شهروندان و حمایت از آنها به عنوان مشتریان این مراکز خدماتی است، گفت: به همین دلیل، آمادگی داریم تا حداکثر فضای در اختیار منطقه ۹ را جهت احداث و توسعه بازارهای میوه و تره بار اختصاص دهیم.