کاهش استعلامهای شهروندان، کمتر از ۴۸ ساعت
شهروند سپاری اولویت شهرداری شیراز است.
شهردار شیراز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس گفت: شهرداری شیراز برای نخستین بار موضوع شهروند سپاری یا همان شهرداری الکترونیک را در دستور کار قرار داده است.
اسکندرپور با بیان این که برای این موضوع برنامه قابل نصب بر روی تلفن همراه طراحی و راه اندازی شده است، افزود: با این برنامه شهروندان پاسخ استعلامهای مورد نیاز خود را بین نیم ساعت تا حداکثر ٤٨ ساعت از شهرداری دریافت میکنند.
وی گفت: پیش از این برای دریافت استعلامها حدودا دو ماه زمان صرف میشد که با نصب این برنامه دیگر نیازی به مراجعه مردم به شهرداری نیست و تنها با نصب برنامه بر روی تلفن همراه و یا دفتر خانههای اسناد رسمی به صورت الکترونیک میتوانند پاسخ استعلامها را دریافت کنند.
شهردار شیراز با بیان این که با این کار باعث خذف ٨٥ درصد از مراجعات مردمی به شهرداری خواهد شد افزود: در شهرداری منطقه ٤ شیراز این طرح به صورت آزمایشی در حال اجرا است و تا ماه آینده نیز در مناطق ١، ٦ و ١٠ شهرداری شیراز این برنامه راه اندازی میشود.
اسکندرپور گفت: استعلامها توسط این برنامه رایگان است و شهروندان میتوانند با مراجعه به سایت شهرداری شیراز نرم افزار را دریافت کنند.