پخش زنده
امروز: -
اقناع مخاطب فرآیند پیچیدهای و آگاهانهای است که باید با استفاده از فنون مناسب صورت گیرد. متقاعدشدن پیام گیرنده به حقانیت پیام و پذیرش آن از سوی مخاطب، به صورت اتفاقی و ناگهانی پدید نمیآید.
پژوهش خبری صدا وسیما: ارتباطات فقط رساندن پیام به مخاطب نیست، بلکه هدف اساسي و نهایی از فرایند ارتباطی، اقناع مخاطب است. پذیرش پیام از جانب مخاطب در عصر ارتباطات و گسترش روزافزون تنوع و تکثر رسانهها به سادگی صورت نمیگیرد. اقناع مخاطب فرآیند پیچیدهای و آگاهانهای است که باید با استفاده از فنون مناسب صورت گیرد. متقاعدشدن پیام گیرنده به حقانیت پیام و پذیرش آن از سوی مخاطب، به صورت اتفاقی و ناگهانی پدید نمیآید. كار تهيه خبر دچار تحول شگرفي شده است و هر ساعت روش جديدي براي ارائه خبر مناسب و جذاب پديد ميآيد. امروز با توجه به پيچيده شدن شيوه خبررساني به مخاطب، جذب مخاطب و متقاعد کردن وي نياز به آگاهي از روشهاي اقناع دارد که اعتماد و همراهي مخاطب را به همراه داشته باشد. در این کتاب در شش فصل، موضوع اقناع در خبر بررسی میشود که در به شرح زیر است. فصل یک « اهمیت اقناع در خبر »، فصل دو « مدل اقناعی مرحله به مرحله »، فصل سوم « روش استدلالی در اقناع »، فصل چهارم « روش تداعی معانی در اقناع »، فصل پنجم « اقناع و همراهسازی مخاطب » و فصل ششم « مرز تحلیل و واقعگرایی در خبر »