خراسان رضوي
ناوگان قطارشهری مشهد به خط چهارم رسید
اعضای شورای اسلامی شهر مشهد به شهرداری اجازه دادند حفاری مکانیزه تونل خط چهارم قطارشهری را آغاز کند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد افزود: با توجه به پایان
عملیات اجرایی خط دوم قطارشهری مشهد و پیشرفت خوب خط سوم، در بازدیدهای صورت گرفته توسط مسئولان کشوری، مقرر شد با حمایت دولت، حفاری خط چهارم نیز آغاز شود.
بتول گندمی گفت: پیشنهاد شهرداری برای انتخاب پیمانکار حفاری این خط، واگذاری پروژه به پیمانکار قرارگاه خاتم الانبیا (ص) از طریق ترک تشریفات بود که بررسیهای لازم در این زمینه صورت گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه قطر تونل این خط ۹.۵ متر است، هفت دستگاه حفاری تی. بی. ام در کشور برای حفاری تونل با این قطر وجود دارد که پنج دستگاه از این تعداد متعلق به قرارگاه خاتم الانبیا (ص) است.
وی گفت: در حال حاضر ۲ دستگاه حفار تونل تی. بی. ام در خط سوم قطارشهری مشهد فعال است که در سال ۹۹ آزاد میشوند و میتوانند در خط چهارم بکارگیری شوند، همچنین با توجه به وجود ظرفیت نیروی انسانی آموزش دیده بومی در مشهد و سایر موارد در شرایط اقتصادی فعلی به این نتیجه رسیدیم که اجرای عملیات حفاری مکانیزه ۱۴.۵ کیلومتر تونل خط چهارم مطابق طرحهای مصوب حداکثر به مبلغ ۱۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال به صورت ترک تشریفات مناقصه و با انجام مراحل قانونی به قرارگاه سازندگی خام الانبیا (ص) واگذار شود.
گندمی افزود: طبق این مصوبه مدت اجرای این پروژه از تاریخ ابلاغ حداکثر ۴۸ ماه است و حداکثر پیش پرداخت به پیمانکار، ۱۰ درصد مبلغ کل قرارداد میباشد که به صورت مرحلهای با نظر کارفرما و مطابق شرایط عمومی پیمان به صورت ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد غیرنقد پرداخت میشود.