![قدردانی از سخنان رهبر انقلاب درباره جهاد دانشگاهی قدردانی از سخنان رهبر انقلاب درباره جهاد دانشگاهی](/files/fa/news/1398/4/27/3744034_592.jpg)
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، حمید رضا طیبی در چهارمین گردهمایی مدیران روابط عمومی این نهاد گفت: هم اکنون و پس از عنایت مقام معظم رهبری به جهاد دانشگاهی، مسؤولیت ما بیشتر و سختتر شده است و در عالیترین سطح از اعتبار میان مسؤولان، جهاد دانشگاهی جایگاه ویژهای دارد و ما باید از این فرصت و اعتمادی که به این نهاد وجود دارد، استفاده کنیم.
رییس جهاد دانشگاهی با قدردانی از توجه ویژه مقام معظم رهبری به جهاد دانشگاهی در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور، گفت: تمام سخنان رهبر معظم انقلاب سنجیده است و خدا را شکر میکنیم که این توفیق را به ما داده تا به راهی برویم و کارهای شایستهای انجام دهیم که مورد لطف ایشان قرار بگیرد.
وی خطاب به مدیران و معاونان بیان کرد: خوب است که به صورت دورهای از ظرفیتهای خبرگزاریهای ایکنا، ایسنا و سیناپرس استفاده کنید و مصاحبهها و صحبتهای دورهای و هدف دار با این رسانهها انجام دهید، این باید جزو برنامههای واحدهای روابط عمومی جهاددانشگاهی باشد.
وی افزود: این روزها، تخریبهای رسانهای علیه نهادها و شخصیتهای علمی زیاد شده است، این فضاها باید به خوبی رصد شوند و اطلاعرسانی صحیحی انجام شود. در این راستا افزایش سواد رسانهای سازوکار مناسب و مؤثری است.
طیبی همچنین گفت: جهاددانشگاهی نهادی است که با خواست جمعی از اعضای خود آن راهاندازی شده است. با این حال، نظام اجرایی کشور به رغم اینکه هر سال میبیند ما بر فعالیت دانش بنیان تأکید داریم، اما این نهاد هنوز نتوانسته جایگاه خوب و قدرت مانوری برای افزایش و تأمین منابع درآمدی خود داشته باشد. خود ما در حال تلاش برای تثبیت جایگاه جهاد دانشگاهی و اثبات توانمندی جهاد دانشگاهی به مسؤولان و مدیران عالیرتبه کشور هستیم.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری صادر شده است، گفت: ما خود را به صورت کامل در متن بیانیه میبینیم و قریب به ۳۰ سال به صورت حرفهای در حوزه علم و فناوری ورود کردهایم. معتقدیم یکی از روشهای تحقق بیانیه گام دوم، استفاده از دستاوردهای جهاددانشگاهی است.
دکتر طیبی در پایان افزود: اشتراک و انتقال تجربههای موفق در حوزه اطلاعرسانی، راهکار خوبی برای پیشرفت روند کار واحدهای روابط عمومی این نهاد است. همچنین افکارسنجی در هدایت مدیران سازمانی واحدها، راهکار مؤثر دیگری است که لازم است مورد توجه قرار گیرد. پاسخگویی درست به مخاطبان درونی و بیرونی نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا افراد بتوانند حرفهای خود را با مدیران درمیان گذاشته و پاسخ را دریافت کنند.