سیدمجید صدری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما افزود: با چاپ این قبوض کاغذی هم کاغذ بسیار زیادی مصرف میشود و هم به محیط زیست ضربه میخورد و در سال گذشته برای توزیع و چاپ ۳۰ میلیون قبض تلفن ثابت حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شد که با صرفه جویی در این هزینه میتوان آن را در توسعه مخابرات به کار برد.
وی گفت: با توجه به دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعهد دادیم که تا آخر شهریورماه این قبوض کاغذی حذف شود و مردم بتوانند از طریق سایر فناوریها پرداختیهای خود را انجام دهند و هر زمان بخواهند در جریان میزان بدهی و کارکرد قرار بگیرند.
صدری افزود: برخی از همین قبوض کاغذی هم به دست مردم نمیرسید و برخی اوقات در این خصوص با انتقاد مردم مواجه بودیم، اما از ابتدای مهرماه دیگر قبوض کاغذی نخواهیم داشت.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با توجه به انتقادات وزیر ارتباطات از عملکرد ۲۰۲۰ چه برنامهای برای ارتقاء خدمات رسانی دارید؟ افزود: ما هم به نتایج بررسیهای وزیر ارتباطات رسیدیم و در جهت اصلاح ساختار برآمده ایم؛ ازجمله اینکه در ۳۱ منطقه، ۳۱ مرکز ۲۰۲۰ داشتیم که مدیریت آن سخت بود و آن را به ۷ مرکز رساندیم و تلاش شد هم پیمانکاران و هم کارکنانی که قرار است پاسخگوی مردم باشند آموزشهای لازم را فرابگیرند.
صدری افزود: زمان انتظار در مرکز ۲۰۲۰ باید به حداقل برسد و یکی از قابلیتها در طرح جدید این است که اگر در مواقعی با پیک خرابی یا افزایش تماسها مواجه شدیم، امکان انتقال به استانهای همجوار یا مناطق دیگر برای پاسخگویی وجود دارد، چون مدیریت، متمرکز شده است.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا به انتقاد وزیر ارتباطات در بحث پرداخت نشدن کامل حقوق کارکنان ۲۰۲۰ از سوی پیمانکاران هم ورود کرده اید؟ گفت: تذکرات لازم به پیمانکاران داده شد و ما پیمانکارانی داریم که ۳ سال است حق و حقوق کارکنان را نداده اند و آنها را موظف به پرداخت حقوق براساس مصوبه قانون کار کردیم.
صدری گفت: مهلت دو هفتهای به آنها داده شده است که همه مطالبات را پرداخت کنند و البته مبالغ زیادی واریز شده است.
امکان ارائه خدمت به ۲ و نیم میلیون مشترک در حوزه فیبر نوری
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: برنامه ریزی کرده ایم در حوزه فیبر نوری تا ۲ و نیم میلیون مشترک را خدمات رسانی کنیم.
سیدمجید صدری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ د پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برای ارتقای خدمات رسانی شرکتهای خدماتی اینترنتی چه برنامهای دارید؟ افزود:در حوزه ۲۰۲۰ تلاش ما این است که کیفیت خدمات را بالا ببریم و رضایت مشتریان حاصل شود.
وی گفت: خدمت فیبر نوری از خدمات بسیار خوبی است که دراختیار مردم قرار گرفته است و هرجایی که مردم مراجعه کردند و جواب منفی شنیدند از طریق کانال ارتباطی با بنده یا با گروهی که مشخص کرده ایم، تماس بگیرند تا موضوع را بلافاصله پیگیری شود.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: تلاش کردیم در ارائه خدمت فیبر نوری، کابل کشی داخل منزل رایگان باشد که تا اطلاع بعدی این امر اجرا میشود و هزینه بالای مودمها را نیز به صورت اقساطی دریافت خواهیم کرد که این هزینه در برخی خدمات ویژه رایگان خواهد بود.
صدری گفت: ما هزینهها را درحد خدمات ADSL پایین آوردیم و با هزینه ۵۰ هزار تومانی میشود از خدمات مناسب فیبر نوری برخوردار شد.
وی افزود: البته ابتدای کار مشکلاتی بود، اما تلاش کردیم هر روز در این حوزه قویتر عمل شود و با توجه به شرایط اینترنت در کشور فکر میکنیم فیبر نوری دستاوردهای خوبی در کشور بخصوص در شهرهای اصلی کشور داشته باشد و برنامهای داریم که تا ۲ و نیم میلیون مشترک را در حوزه فیبر نوری خدمت دهیم.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران موضوع توسعه در این شرکت را از بحثهای جدی خواند و گفت: تلاش ما این بوده است که بتوانیم اقدامات ارزندهای را در بحث انتقال انجام دهیم و بتوانیم خدمات خوبی به اپراتورهای دیگر ارائه دهیم.
وی افزود: با توجه به شعار سال و حمایت از تولید داخلی کار را با دو شرکت آغاز کردیم در حالی که در حوزه انتقال در گذشته این اقدام با شرکتهای خارجی انجام شده بود، اما هم اکنون با شرکتهای داخلی و ۱۰۰ درصد بومی اقداماتی انجام شد و ۱۳ استان زیر بار است و اپراتورها از این خدمت استفاده میکنند.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: برخی شرکتهای FCP (شرکتهای دارای پروانه بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت) قبلاً احساس میکردند که ما آنها را رقیب خود میدانیم در صورتی که سیاست ما اکنون متفاوت است و آنها را همکار خود میدانیم و یکی از اقدامات بیت استریم است یعنی جاهایی که امکانات مخابرات وجود دارد آن شرکتها میتوانند با توجه به مصوبات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از مباحث بیت استریم استفاده کنند.
صدری گفت: ما به صورت تسهیم درآمد با شرکت FCP میتوانیم به مشترک خدمت بدهیم و تلاش میکنیم در حوزههای دیگر هم اقدامات تسهیم درآمد را جلو ببریم.
وی افزود: اقدام ویژه دیگر ما که قرار است امسال اجرایی شود، خدمات ارزش افزوده است و با ۱۵ شرکت تفاهم نامهای را برای این خدمات امضا کردیم.
صدری گفت: قبلاً این موضوع خیلی ساماندهی نشده بود و مردم بابت قیمتهای بسیار بالای این خدمات ناراضی بودند و آن مواردی که یک مشترک باید آگاهی پیدا میکرد که مثلاً یک خدمت دقیقهای ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان است، دقیق اطلاع رسانی نمیشد، اما اکنون همه را اصلاح کرده ایم و به صورت تسهیم درآمد با این شرکت ها، قرارداد امضا میکنیم و امیدواریم مباحثی را که در خدمات IN و خدمات مشاوره بود، دیگر نداشته باشیم.