پخش زنده
امروز: -
معاون امور استانهای صداوسیما گفت: یکی از راهبردهای اساسی رسانه ملی و شبکههای استانی، تلاش برای مشارکت گسترده مردم در انتخابات۹۸ است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، دکتر علی دارابی در همایش مدیران کل مراکز استانهای رسانه ملی که با شعار «گام دوم، رسانه استانی، آیندهنگری، مخاطبمحوری» در مشهد مقدس برگزار شد اظهار کرد: مدیران و کارکنان صداوسیما بیش از همه محتاج به مراقبت، پایش، رصد، محاسبه اعمال رفتار و کردار خود هستند که در دین اسلام به عنوان محاسبه نفس مطرح شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگیهای این نهاد بزرگ مردمی خاطرنشان کرد: مدیری که با هنر تئاتر، نمایش، سینما، فیلم و رادیو بیگانه است اشتباهی آمده است.
ما حتی به دلیل این مسئولیت که داریم باید مرتب دانش، آگاهی و اطلاعات حرفهای و کاری خود را بالا ببریم. این یک توصیه صرف نیست یک دستور سازمانی، یک وظیفه و ماموریت کاری و یک اقدام حرفه ای برای همه ماست.
وی ادامه داد: در سخنان ابن سینا، ویژگیهای مدیران و معلمان خوب و نمونه بیان شده که از آن جمله میتوان به خردمندی، دینداری، وقار، مروت، پاکدامنی و معاشرت با دیگران بر اساس حسن اخلاق اشاره کرد.
معاون امور استانهای صداوسیما بیان کرد: انتخابات اسفند۹۸ مجلس شورای اسلامی و میاندورهای خبرگان در برخی از استانها کاری مهم پیش روی مراکز است؛ راهبرد رسانه ملی انتخاباتی پرشور، با مشارکت بالا است. حفظ استقلال رسانه یک اصل است. از سوی دیگر ما باید به نهادهای نظارتی و اجرایی کمک کنیم تا انتخاباتی قانونی، رقابتی، مشارکت جو و امن را برگزار کنند.
وی مهمترین رسالت رسانه ملی را «مشارکت گسترده مردم» در انتخابات دانست و تصریح کرد: برای این مهم باید از ساختارهای مختلف برنامه سازی استفاده شود،ستاد انتخابات استان(مرکز) تشکیل و با ستاد معاونت در ارتباط باشد و برای «مشارکت مردم» برنامه ریزی کند.
دارابی با بیان اینکه سال۹۸ سال مستند در مراکز است،گفت:فهرستی بالغ بر 2هزار عنوان در سیمای استان ها مطالعه و در اختیار مراکز قرار داده شده است.
دارابی به دو جشنواره مهم پیش روی معاونت امور استانها اشاره و خاطرنشان کرد: تیرماه «دومین جشنواره پویانمایی» و «نخستین دوره کارگاه عروسکی» در کرمانشاه و مرداد «بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز» در خراسان شمالی برگزار خواهد شد.
معاون امور استانهای صداوسیما ارتقا غنای بصری شبکهها را از دیگر اولویتهای کاری مراکز در سال98 برشمرد و گفت: رنگ،خط نوشتاری، لوگو و شکل و سیمای ظاهری تلویزیون که به آن هویت یا غنای بصری می گوییم در جذب مخاطب و افزایش آن تاثیر دارد. این مهم را همه شبکه های تلویزیونی در سال۹۸ مورد اهتمام قرار دهند همچنین توجه به اهمیت و جایگاه زیرنویس در شبکههای تلویزیونی هم باید در دستور کار مدیران قرار بگیرد
وی به جایگاه صدای مراکز و اهمیت رادیونما اشاره کرد و افزود: لازم است نرخ برنامه های پرمخاطب و فاخر رادیو را با تشخیص مدیران مراکز افزایش دهیم همچنین توجه به اهمیت موسیقی، ترانه، سرود و شعر در رادیو و استفاده هنرمندانه از این ابزارها هم ضروری است.
دارابی به مساله فضای مجازی به عنوان یک ابررسانه در دنیای جدید پرداخت و گفت: لازم است مدیران مراکز در فضای مجازی فعالیت داشته باشند ضمن اینکه حمایت از نیروهای معاونت فضای مجازی هم در دستور کار قرار بگیرد
معاون امور استانهای صداوسیما بر ضرورت صیانت از زبان و ادبیات فارسي تاکید و تصریح کرد: لازم است موسیقی ها به سمت افزایش كيفيت و محتوا حرکت کنند همچنین تولید نماهنگ و ویدئو کلیپهای فاخر و جذاب هم به عنوان یک اولویت مطرح باشد.
وی مدیریت جدول پخش را از دیگر اولویتهای کاری مراکز دانست و گفت: شخص مدیرکل فرماندهی و ریاست عالیه جدول پخش در صداوسیمای مركز را بر عهده دارد؛ ذکر این نکته ضروری است که جدول پخش ها نیاز به دگرگونی و بازنگری جدی دارند.
دارابی با تاکید بر نوآوری و حمایت از ایدههای جدید در برنامهسازی مراکز تصریح کرد: میتوان بخشی را برای دریافت نظرات مردمی و استفاده از آنها در برنامههای مختلف در نظر گرفت.
همچنین بهرهگیری از ظرفیت نخبگانی و گروههای مرجع، رصد و پایش شبکههای مختلف رادیویی و تلویزیونی و نگاه به آینده و تحولات رسانه در مسیر پیش رو هم امری ضروری است.