پخش زنده
امروز: -
بی تردید هوش مصنوعی راهی اجتناب ناپذیر را برای رسانه های خبری پیدا کرده است و ناشران پیش از این مانند واشنگتن پست مدت هاست که هوش مصنوعی را آزمایش می کنند. دلیل آن درکیفیت و بهبود کارایی است که آن را ارائه می دهد، درکنار این موضوع در معرض فشار رقابتی رسانه های خبری مانندگوگل و فیس بوک قرار دارد.
پژوهش خبری صدا وسیما: شتاب روز افزون رشد دیجیتالی شدن و دسترسی آسان و مناسب مخاطبان به خدمات دیجیتالی، تغییردرترندهای رسانه های خبری را در سال های اخیر رقم زده است.همچنانکه برخی ازروندهای تغییر بویژه درحوزه صنعت رسانه از هم اکنون مشهودند که از آن جمله میتوان1) پایان دوران ویژگیهای جمعیتشناسی و حاکم شدن گفتمان"الگوی رفتاری کاربران" اشاره داشت. براین اساس شرکتها به جای ویژگیهای جمعیتشناختی توجه خود را معطوف به طبقه بندی کاربران براساس الگوهای رفتاری میکنند.با این اوصاف با شکل گیری جامعه اطلاعاتی و شکل گیری جامعه شبکه ای و به تبع آن انقلاب دیجیتالی مخاطبان در حال غرق شدن در محتوایی هستندکه خودشان و دیگران تولید میکنند،بنابراین تولید و در یافت این حجم از اطلاعات نیاز به سازماندهی حیات دیجیتالی در عصر دیجیتالی همچنان امری ضروری به نظر می رسد. مطلب پیش رو نخست به تاثیر هوش مصنوعی و تغییر در ترند رسانه های اجتماعی در سال 2018 و در ادامه نیز به تاثیر هوش مصنوعی در صنعت سال 2109 بویژه تغییر ترند رسانه های خبری و 7 مولفه کلیدی برای اتاق خبر در عصر دیجیتال پرداخته است.
متن کامل این مطلب در اینجا قابل دریافت است.
پژوهش خبری// پژوهشگر: محمد نیک ملکی