پخش زنده
امروز: -
این روزها عدهای با تبلیغاتی که با مضمون فیلم فرسنگها فاصله دارد با چاشنی بی اخلاقی فضای تبلیغات را مسموم کرده اند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ نوروز امسال عدهای با دیدن پوستر یک فیلم به دیدن فیلم ترغیب میشدند و با پایان فیلم، حس فریب خوردن به آنها دست.
میداد. در پوستر و تبلیغات فیلم دو بازیگر شاخص تلویزیون و سینما دیده میشدند، اما یکی از بازیگران تنها در سکانسهای محدودی حضور داشت و این کار به نوعی فریب مخاطب به حساب میآمد.
این روزها فیلمی روی پرده نقرهای است که در بهترین حالت یک فیلم اجتماعی سیاسی با ۳ یا ۴ موقعیت کمدی است، اما پوستر و تبلیغات فیلم با تصویر بازیگران اصلی
به گونهای است که این توقع را در مخاطب ایجاد میکند که با یک فیلم کمدی مواجه شود.
جدای از حداقل توجه بعضی از تیمهای تبلیغاتی به زیبایی بصری و عناصر محتوایی تبلیغات و پوستر، این مسأله زمانی ناراحت کننده میشود که بعضی از فیلمها در تبلیغات خود از الفاظ و عبارات مغایر با اخلاق و فرهنگ استفاده میکنند. حدود یک هفته پیش در فضای مجازی با عبارتی رو به رو شدیم که عرق شرم بر پیشانی
مینشاند.
ایزد مهر آفرین روزنامه نگار که هنگام انتشار آن تبلیغ در فضای مجازی واکنش نشان داده بود در این باره گفت: من نام این افراد را گوش بُرهای تبلیغاتی میگذارم. تعداد این افراد بسیار محدود است. اینها با تهیه کننده یا سرمایه گذار صحبت میکنند تا تبلیغات فیلم را بر عهده بگیرند، اگر موفق شوند به سخیفترین شکل
به تبلیغات فیلم میپردازند و اگر موفق نشوند شروع به ایجاد فضای مسموم برای آن فیلم میکنند.
وی افزود: در همین چند روز گذشته یک فیلم روی پرده رفته که با اغماض ملودرام اجتماعی است، اما نوع تبلیغات آن به گونهای است که مخاطب تصور کند این فیلم کمدی است. متأسفانه ما چنین چالشهایی را در فضای تبلیغاتی کشور داریم.
عباس تهرانی منتقد هم در این باره گفت: تبلیغات بعضی از فیلمها فریب دادن مخاطبان در روز روشن است. امیدواریم برای این مسأله ساز و کاری در نظر گرفته شود.
مسأله دیگری که در تبلیغات این روزهای سینما دیده میشود، تبلیغات تخریبی بعضی فیلمهای دیگر است.
در همین راستا ابراهیم داروغه زاده معاون نظارت و ارزشیابی و رییس سازمان سینمایی نوشت: شایسته است عوامل فیلمها به جای تبلیغ مخرب برای دیگر فیلمها به برجسته سازی نکات مثبت فیلم خود تمرکز کنند، البته بدیهی است که با تبلیغات فریبنده یا تخریبی طبق قانون برخورد خواهد شد.
حالا سینما دوستان امیدوارند تبلیغات فیلمها راهی برای تلکه از دوستداران هنر نشود و تبلیغات فیلم با گونه و موضوع فیلم بیگانه نباشد!