پخش زنده
امروز: -
از مسافران قطارهای سراسر کشور درخواست میکنیم هرگونه نواقص و خرابیهای سامانههای مختلف قطار را به مرکز ارتباطات این شرکت اطلاع دهند و خسارت دریافت کنند
میرحسن موسوی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: مسافران میتوانند در هر ساعت شبانه روز و از سراسر کشور هرگونه نقص و موردی را با کارشناسان این مرکز به شماره تلفن ۵۱۴۹-۰۲۱ اطلاع دهند و کارشناسان ما بلافاصله مراتب را حسب مورد به رئیس قطار یا شرکت مسافری منعکس کرده و مطابق آیین نامه حقوق مسافر، به مسافران خسارت پرداخت میشود.
وی افزود: حتی اگر در کوپهای سیستم صوتی - تصویری قطار خراب باشد و موضوع به مرکز ارتباطات راه آهن منعکس شود، با تایید رئیس قطار یا مهماندار، پیامکی حاوی عذرخواهی و پرداخت خسارت به مسافر ارسال میشود و خسارت این بخش، حسب آیین نامه مربوطه به مسافر پرداخت میگردد.
معاون مسافری راه آهن افزود: در موارد تاخیر بیش از حد مجاز نیز، بسته به مورد و مسیر، تا یک میزان ۵۰ درصد قیمت بلیت و بیش از آن ۱۰۰ درصد بهای بلیت به مسافرانی که تاخیر را منعکس کنند پرداخت میشود چراکه شرکت راه آهن مکلف است مسافران را راس ساعت مقرر به مقصد برساند.
به گفته موسوی، هم اکنون تاخیر رسیدن قطارها به مقصد در سراسر کشور، بطور متوسط حدود نیم ساعت است که امسال تلاش بر این است که این تاخیرها که ناشی از اشغال خطوط است، به حدود ۲۰ دقیقه کاهش یابد.