پخش زنده
امروز: -
مدیرکل مهندسی راهبری شرکت پست ایران از افزایش ۳۳ درصدی ترافیک مرسولات تجارت الکترونیک در سال گذشته خبر داد
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، محمدرضا پاکدل افزود: بهبود شاخصهای کیفی و ایجاد فضای مناسب، موجب بهبود عملکرد سرویس تجارت الکترونیک هم در حوزه ترافیک و هم درآمد و سایر شاخصها شده است.
مدیر کل مهندسی عملیات و راهبری سرویس شرکت ملی پست ایران رشد درآمدی این سرویس را ۷۴ درصد و کاهش برگشت مرسولات را پنج درصد ذکر کرد و گفت: کاهش مدت سیر ارسال و کم شدن مرسولات بلاتکلیف و همچنین رشد مستمر استفاده از دستگاههای کارت خوان (m-pos) از ۱۵ درصد در ابتدای سال ۹۷ به ۷۵ درصد در پایان سال، از دیگر پیامدهای مثبت اقدامات انجام شده در سال گذشته عنوان کرد.
مدیر کل مهندسی عملیات و راهبری سرویس شرکت پست در خصوص تعامل با فروشگاهها و شرکتهای طرف قرارداد اظهار داشت: یکی از مهمترین عوامل موثر در بهبود تعامل با بخش خصوصی توجه به پرداختها و تسویه حسابهای مالی است به همین دلیل، تسویه حسابها به صورت روزانه و پیگیری مستمر مرسولات بلاتکلیف در استانها و مناطق پستی تهران به منظور تامین هر چه بیشتر رضایت صاحبان فروشگاه و کسب و کارها در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: پیشگیری از طولانی شدن تعیین تکلیف مرسولات که منجر به نارضایتی و زیان فروشگاه میشود نیز مدنظر قرار گرفت و مهلت تعیین وضعیت مرسولات، به یک ماه کاهش یافت.
پاکدل، بهبود عملکرد کمی و کیفی فروشگاهها و شرکتهای فعال را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: تلاش شده است با افزایش تعامل، جلسات مستمر کارشناسی، بازآموزی فرآیندها، تاکید بر عدم ارسال ممنوعات، ارجاع و پیگیری فوری موارد احتمالی تخلف جهت اصلاح روند و جلب رضایت شاکیان، کوتاه شدن زمان تبادل پیامها و حذف بروکراسی اداری شاهد بهبود مستمر فرایندها باشیم.
وی مهمترین عوامل توسعه سرویس تجارت الکترونیک را از یک سو تسهیل فروش کالا برای فروشندگان و شرکتهای فعال در این بازار و بالابردن سرعت و شفافیت گردش مالی و از سوی دیگر، فراهم نمودن دسترسی آسان برای خریداران کالاها و خدمات، عنوان کرد.
مدیرکل مهندسی عملیات و راهبری سرویس افزود: شبکه پستی توجه ویژه به شاخصهای کیفی ارزیابی این سرویس شامل وصول به موقع وجوه، مدت زمان توزیع، کاهش درصد مرسولات برگشتی، میزان تراکنش از طریق دستگاههای کارتخوان (m-pos) و تعیین تکلیف بموقع مرسولات و دیرکرد را در سال گذشته مدنظر قرار داده که امسال نیز به منظور بهبود عملکرد، مورد بازنگری قرار میگیرد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۷ استان و منطقه پستی مجهز به سیستم M-POS نامه رسانی هستند، اظهار داشت: با همکاری معاونت فناوری، امسال بقیه استانها نیز به این سیستم مجهز میشوند.
پاکدل، توسعه سرویس تجارت الکترونیک را یکی از سرویسهای پرتقاضا در سطح دنیا و کشور عنوان کرد و افزود: توسعه کمی و کیفی این سرویس همواره در اولویت اقدامات این اداره کل قرار دارد.