به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، این کتاب در 5 فصل با موضوعات توسعه پایدار و مسؤولیت اجتماعی، مسؤولیت اجتماعی شرکتی و گردشگری پایدار، مدیریت آب، انرژی و پسماند در هتل، ارتباط مردم و جوامع با هتل و اهرم منافع در هتل های مسؤولیت پذیر به بررسی این بخش می پردازد.
این کتاب بر اساس پژوهشی با عنوان «نقش مسؤولیت اجتماعی شرکتی در مدیریت انرژی، آب و پسماند در صنعت هتل داری و گردشگری پایدار »نوشته شده است. این پژوهش میدانی روی هتل های چهار و پنج ستاره استان ها و شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، گیلان و مازندران انجام شده و این کتاب موضوعات پژوهش را روایت و ایده ها را به گونه ای ترسیم کرده است که چارچوبی یکپارچه را تشکیل می دهد.
این چارچوب نه تنها جوانب فراسوی خلق راهبرد کسب و کار پایدار در صنعت هتل داری، بلکه جوانب مهم انسانی و زیست محیطی در زمینه نحوه مدیریت هتل ها، منابع انسانی و گردشگران و رضایت مندی آنها برای اجرای عملی این ایده ها را بیان می کند. این کتاب علاوه بر تعداد زیادی مطالعه موردی؛ سیاست ها، راهبردها و اقدامات کاربردی زیادی را برای هتل ها در بخش مسؤولیت اجتماعی شرکتی ارایه می کند.