به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی رسانه ملی ، براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی درخصوص برنامههای رادیو و تلویزیون در فروردین 98، مردم استانهای لرستان ، قزوین و کردستان رکوردار دیدن برنامههای سیما هستند و درشنیدن برنامههای رادیو نیز مخاطبان کردستانی ،اصفهانی و یزدی گوی سبقت را ازدیگر استان های کشور ربوده اند .
مرکز تحقیقات رسانه ملی همچنین براساس این نظرسنجی اعلام کرد که زنان با 81.8 درصد بیش از مردان با 80.2 درصد برنامههای تلویزیون را دیده اند و درمقابل مردان با 35.5 درصد درمقابل زنان با 25.7 درصد برنامههای رادیو را گوش داده اند و این یعنی اینکه زنان بیشتر تلویزیون میبینند و مردان بیشتر رادیو گوش می دهند .
درفروردین 98 که اوج حادثه سیل در چندین استان کشور بوده است مردم 76.4 درصد بیننده اخبار سیما بوده اند که دراین میان مخاطبان لرستانی ،همدانی و زنجانی بیش از مخاطبان سایراستان ها پای خبرتلویزیون نشسته اند .
بر این اساس 23.2 درصد مردم هم اخبار خود را با شنیدن خبرهای رادیو بدست آورده اند که درمیان استانهای کشور کردستان ،چهارمحال و بختیاری و فارس بیش از بقیه اخبار رادیو را شنیده اند .
درفروردین امسال ، 64.3 درصد از مردم اخبار سیل را از صدا وسیما پیگیری کرده اند و بعد از رسانه ملی شبکههای اجتماعی با 18.4 درصد و پایگاه های اینترنتی با 5.4 درصد جز منابع خبری بعدی مردم برای کسب اخبار درباره سیل اخیر بوده اند.
نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی نشان می دهد که از نظرمردم ، سازمان صدا وسیما در زمینه اطلاع رسانی دقیق و لحظه به لحظه اخبار مربوط به وقوع سیل اخیر موفق تر از سایرجنبهها عمل کرده است .
آگاه سازی افکارعمومی نسبت به خطروقوع سیل در شهرها ،پیشگیری از شایعات و اخبار نادرست و مطالبه گری از مسئولان و دستگاههای ناظر به ترتیب دیگر جنبههایی بوده است که از نظر مردم رسانه ملی توانست در آنها رضایت مخاطبان را کسب کند.
براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی همچنین در فروردین 98 ، 59.9 درصد از مردم بیننده برنامههای شبکههای استانی و 21.8 درصد هم شنونده برنامههای شبکههای استانی صدا بوده اند .
شبکههای تلویزیونی استانهای لرستان ، کردستان و اردبیل بیشترین بیننده را داشته اند و درشبکههای استانی صدا هم شبکههای رادیویی استان های کردستان، یزد و خراسان شمالی گوی سبقت را از دیگر شبکههای رادیویی استانی ربوده اند .