پخش زنده
امروز: -
دومین کاترهد 60 تنی ماشین حفار خط دوم قطار شهری وارد اصفهان شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان گفت: دومین کاترهد یا تیغه برشی ماشین حفار تونل خط دوم قطار شهری اصفهان(تی بی ام) به وزن تقریبی ۶۰ تن و قطر حدود هفت متر از طریق حمل بار ترافیکی وارد شهر اصفهان شد.
محمدرضا بنکدار هاشمی افزود: این قطعه با بیش از 816 هزار یورو بودجه شهرداری خریداری شده و با نصب بر روی ماشین حفار تونل شرقی خط دوم آماده حفاری تونل خواهد شد.
وی گفت: پیش از این، حفاری تونل غربی خط دوم قطار شهری اصفهان با حضور مسئولان شهری در اسفندماه امسال آغاز شده و اکنون حفاری آن به ۱۱۰ متر شامل 80 رینگ رسیده که با ورود این کاترهد، عملیات حفاری مکانیزه شمال شرق تا میدان امام علی(ع) با سرعت بیشتری ادامه پیدا میکند.
مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان افزود: در مرحله نخست حفاری خط دوم قطارشهری اصفهان، حفاری مکانیزه تونل از شفت ورودی دارک_شهرک امام حسین(ع) در شمال شرقی اصفهان به صورت دو تونل آغاز میشود و با گذر از ایستگاههای زینبیه، عاشق اصفهانی، مهدیه، لاله، شاهد، قدس، ابنسینا و امام علی(ع) از شفت خروجی ایستگاه امام علی خارج خواهد شد.
بنکدار هاشمی گفت: به زودی حفاری مکانیزه تک تونل از ایستگاه مدرس نجفی در غرب اصفهان با یک تی. بی. ام به قطر9 متر در قالب ایستگاههای خرازی، کاشانی، خلجا، امام حسین(ع)، فلسطین و حافظ تا ایستگاه امام علی(ع) آغاز می شود.
وی افزود: عملیات عمرانی ایستگاههای خط دوم متروی اصفهان به طول حدود 25 کیلومتر از ابتدای پارسال آغاز شده و قرار است در مرحله نخست 14 وهفت دهم کیلومتر در قالب 16 ایستگاه حدفاصل دارک تا مدرس نجفی در اولویت بهرهبرداری قرار گیرد و اکنون ایستگاههای دارک(شهرک امام حسین(ع))، زینبیه، عاشق اصفهانی، مهدیه و لاله در دست اجراست.
مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان گفت: خط یک متروی اصفهان به طول 20 وهفت دهم کیلومتر از ایستگاه شمالی قدس در عاشقآباد تا ایستگاه جنوبی دفاع مقدس در صفه روزانه حدود85 هزار نفر مسافر را جابه جا میکند.