راه اندازی سامانه نوین پاسخگویی در مرکز فوریت های پزشکی تربت حیدریه
سامانه نوین پاسخگویی در اورژانس 115 تربت حیدریه راه اندازی شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر
مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: سامانه اتوماسیون مرکز ارتباطات دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه از ابتدای امسال به صورت آزمایشی راه اندازی و پس از رفع اشکال های آن بطور رسمی فعال شد.
محمدجواد امیری هدف از راه اندازی این فناوری را نظارت لحظه به لحظه فرآیند ارایه خدمات اورژانس 115، بهبود شاخص ها و ثبت الکترونیکی سابقه بیمار و داشتن آماری با دقت و صحت بیشتر اعلام کرد و افزود: با به کارگیری این سامانه، خدمت رسانی به بیماران با سرعت و کیفیت بهتر انجام می شود و تمام فرآیند اورژانس پیش بیمارستانی از لحظه تماس تا زمان تحویل بیمار به مرکز درمانی به صورت مکانیزه و الکترونیکی انجام می شود.
وی نصب جی پی اس بر روی آمبولانس ها را از دیگر امکانات این سامانه ذکر کرد و ادامه داد: با استفاده از این سامانه می توان در مرکز ارتباطات از روی نقشه نزدیکترین مسیر و معبرهایی را که از ترافیک کمتر برخوردار هستند انتخاب کرد و مسیر پیشنهادی را با ارسال پیام به تلفن هوشمند آمبولانس به اطلاع کارکنان عملیاتی رساند که این کار باعث کاهش هدر رفت زمان در ماموریت های اورژانس 115 می شود.