شاهین آرپناهی، مدیر کل روابط عمومی شرکت همراه اول در مصاحبه با خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما و درباره اینکه پیامکی برای مشترکین همراه اول ارسال شد و آنها مبلغی را به حساب همراه اول واریز کردند اما مشخص شد که مبلغ پرداختی آنها بیش از آن چیزی بوده است که پرداخت شده ، افزود: متاسفانه از ساعت 8 صبح امروز سه شنبه یک اختلال کوچک در سیستم کاری ما پیش آمد و پیامکی برای برخی ها که عمدتاً از مشترکین پر مصرف ما بودند ارسال شد و ما در همان زمان سریعاً اقدام کردیم و درگاه های اینترنتی را که مشترکین باید پول های خود را واریز می کردند بستیم اما به هر حال تعدادی از افراد بیش از مبلغ قبض پرداختی خودشان به حساب همراه اول پول واریز کردند که ما بعد از بررسی های کارشناسان فنی در حدود ساعت 11 صبح مشکل را برطرف کردیم.
وی درباره اینکه مشکل به وجود آمده هک سیستم همراه اول بوده است یا خیر؟ گفت: به هیچ عنوان موضوع هک شدن سیستم های ما نبوده است و یک اشکال فنی کوچک بوده البته با بررسی های انجام شده در حدود یک درصد از مشترکین ما که عمدتاً افراد پر مصرف هستند درگیر این موضوع شده اند و از همین جا ضمن عذر خواهی از مشتریان عزیزمان اعلام می کنیم که تمام هدف ما این است که در آینده ای نزدیک پول هایی که این عزیزان پرداخت کرده اند به صورت بستانکاری محاسبه
و با قبض های آینده آنها حساب شود البته بعد از این اتفاق ما سریعاً به آن عزیزانی که درگیر این موضوع شدند پیامک عذرخواهی فرستادیم و توضیح دادیم که این یک مشکل سیستماتیک بوده است.
صبح امروز برخی از مشترکین همراه اول پیامکی را دریافت کردند که باید مبلغی را به حساب اپراتور خود واریز کنند که در غیر این صورت خط آنها قطع می شود اما پس از بررسی های صورت گرفته همراه اول اعلام کرد که این موضوع یک مشکل سیستمی بوده است و پول واریزی مشترکین در آینده و در قبوض آنها به صورت بستانکاری محاسبه خواهد شد.