پخش زنده
امروز: -
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه گفت: خط یک قطار شهری تبریز تا پایان امسال ، تا پایانه لاله به بهره بردای می رسد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی مصطفی مولوی در نشست خبری افزود: با این که این خط تا ایستگاه آخر ، یعنی پایانه لاله مسافر جا به جا خواهد کرد، اما کارهای ساختمانی و تجهیز آن ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد : به دلیل تکمیل نشدن بعضی از ایستگاه ها ، مسافران فقط می توانند از ایستگاه های تکمیل شده استفاده کنند.
مولوی با اشاره به اینکه برای بهره برداری از خط یک قطار شهری تبریز، 1 هزار 100 میلیارد تومان اعتبار لازم است خاطرنشان کرد : امسال 418 میلیارد تومان اعتبار برای قطار شهری تبریز پیش بینی شده است که 280 میلیارد تومان از این اعتبار از اعتبارات شهرداری تبریز ، 120 میلیارد تومان از اعتبارات دولتی و 18 میلیارد تومان از اعتبارات داخلی سازمان قطار شهری است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه گفت : اولویت خط دوم قطار شهری تبریز ، حفاری است و یک هزار و 200 میلیارد تومان اوراق قرضه برای این خط در نظر گرفته شده است که 50 درصد از این اوراق از اعتبارات دولتی و 50 درصد از اعتبارات شهرداری است.
تا کنون برای قطار شهری تبریز 2 هزار و 634 میلیارد تومان هزینه شده است که یک هزار 401 میلیارد تومان سهم شهرداری تبریز و یک هزار و 233 میلیارد تومان سهم دولت بوده است.
احداث خط 1 قطار شهری تبریز در جلسه بیست و نهم شورای عالی ترافیک شهرهای کشور به تصویب رسید و عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۸۱ آغاز شد. در جلسه شصت و پنجم شورای عالی ترافیک، در سال 85 احداث سایر خطوط درون شهری تبریز و خط حومه ای تبریز – سهند به تصویب رسید.
خطوط قطار شهری تبریز شامل چهار مسیر به طول 70 کیلومتر با 70 ایستگاه و یک خط برون شهری از تبریز به سهند به طول تقریبی 20کیلومتر است.