پخش زنده
امروز: -
استاندار تهران: استانداردهای راهسازی در خصوص دو تقاطع اتوبان قرچک با خطور ریلی راه آهن رعایت شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای ترافیک استان تهران درباره تقاطع اتوبان قرچک و زیرگذر منطقه داوود آباد قرچک افزود: در این جلسه نقطه نظرات مختلف مطرح میشود که از میان نظرات کارشناسی باید آن را که بیشترین موافق را از نظر کیفیت دارد انتخاب کرد.
وی گفت: کیفیت هر طرحی که اجرا میشود نمادی از عملکرد مشاور آن طرح است و به عنوان یک نشان (برند) برای وی مطرح میشود.
استاندار تهران در این جلسه خطاب به مشاور طرح تقاطع «محمدآباد» با اتوبان شمال به جنوب شهرستان قرچک افزود: مشاور نباید برای دستگاه اجرایی تعیین تکلیف کند؛ مشاور باید طرح را مطالعه و همه گزینههای ممکن را ارائه کند.
محسنی بندپی با بیان اینکه طرح غیرعلمی خود را توجیه نکنید، گفت: استانداردهای راهسازی در خصوص دو تقاطع اتوبان قرچک با خطور ریلی راه آهن رعایت شود.
وی افزود: در تقاطع بزرگراه محمدآباد قرچک با خط راه آهن، گروهی متشکل از دفتر فنی استانداری، شهرداری و فرمانداری قرچک، پیمانکار و کارشناس صاحب تجربه شکل گیرد، طرح کنونی مشاور را بررسی کند و هرچه را که تأیید و تصویب کرد به عنوان مصوبه شورای ترافیک محسوب میشود.
استاندار تهران درباره طرح احداث زیرگذر در منطقه داوود آباد قرچک در تقاطع آن با خط راه آهن نیز گفت: ۳ متر و ۶۵ سانتی متر حداقل عرض هر خط (لاین) است که در مجموع این زیر گذر باید ۷ متر و ۳۰ سانتی متر عرض داشته باشد.
محمد تقی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این جلسه گفت: طرح احداث قطار حومهای شهرستان قرچک باید با کارشناسی و در عین حال سرعت بیشتری اجرا شود و مشاور چند طرح را به عنوان پیشنهاد در این باره مطرح کند.
وی افزود: طرح مطرح شده کنونی برای تقاطع محمدآباد با راه آهن در قرچک مورد انتقاد است و باید در آن تجدید نظر شود، چون پاسخگوی ترافیک این محدوده نمیتواند باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: به زودی شهرک صنعتی در همین محدوده فعال میشود و به دنبال آن هم ترافیک سنگینی در مسیرها شکل میگیرد از همین رو طرح ارائه شده باید افق جمعیتی آینده قرچک را نیز لحاظ کند.
وی افزود: اتوبان شمال به جنوب قرچک در دو منطقه داوود آباد و محمدآباد با خط راه آهن تقاطع دارد و توقف برای عبور قطار موجب ترافیک در این مسیر میشود.
۱۳۳ نقطه حادثهخیز در تهران وجود دارد
استاندار تهران گفت: ۱۳۳ نقطه حادثه خیز در شهر تهران و ۱۹۰ نقطه نیز در استان تهران وجود دارد که باید نسبت به رفع این نقاط حادثه خیز اقدام شود.
محسنی بندپی به آمار بالای تصادفات اشاره کرد و افزود: یکی از رسالتهایی که برعهده ماست علاوه بر تکلیف قانونی، نجات جان انسانهاست.
وی گفت: ما هیچ معیار و شاخصی نداریم که هر ساله چگونه به رغم اینکه تکنولوژی خودروهای ما پیشرفت میکند بستن کمربند الزامی شده است، اما تلفات حوادث رانندگی در این حجم گسترده وجود دارد.
استاندار تهران افزود: بعد از بیماریهای قلبی و عروقی، حوادث رانندگی با ۱۷ و نیم درصد بیشترین آمار مرگ و میر را به خود اختصاص میدهد که این رقم میتواند ناشی از عوامل بسیاری همچون ایمنی خودرو، جاده و خود رانندگان باشد.
وی گفت: عمده تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ میدهد که شهرداران و فرمانداران نسبت به رفع این مشکلات اهتمام کنند، بعد از آن نیز بیشترین تصادفات در نقاط حادثه خیز است که وزارت راه نسبت به شناسایی آن اقدام کند چنانچه این موارد رعایت شود، میتوانیم در کاهش آمار تصادفات گام بلندی برداریم.
محسنی بند پی افزود: باید اورژانس پیش بیمارستانی و هلال احمر نیز نسبت به ارتقای کیفیت خدمات خود اقدام کنند تا انتقال مصدومان در سریعترین زمان ممکن انجام شود.
وی گفت: ۱۳۳ نقطه حادثه خیز در شهر تهران، ۱۹۰ نقطه حادثه خیز در شهرهای استان تهران مشخص شده که این آمار بسیار زیاد است و باید این نقاط اصلاح شود.
استاندار تهران افزود: فرمانداران باید نسبت به رفع نقاط حادثه خیز تدابیر لازم را بیاندیشند و با بهرهگیری از تکنولوژی و علائم هشدار دهنده اقدامات لازم را انجام دهند.