پخش زنده
امروز: -
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی : شاخص های ارزیابی ماده 6 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان به تمامی دستگاه های اجرایی این استان ابلاغ شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی در نشست ماده 6 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان در استانداری مرکزی، گفت: این قانون پنج شاخص اصلی دارد که هر کدام از این شاخص های زیر مجموعه های متعددی دارند که دستگاه های اجرایی موظف به اجرای آنها هستند.
نعمتی افزود: اطلاع رسانی به مراجعه کنندگان یا مشتریان اولین شاخص اصلی ماده 6 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان است که مستند سازی فرآیند انجام کار، اطلاع رسانی زمان و هزینه استاندارد انجام خدمت، برخورداری دستگاه های اجرایی از سامانه رایانه ای، اطلاع رسانی در سامانه، تهیه منشور حقوق مراجعه کنندگان، تهیه کتابچه راهنما، راه اندازی خط تلفن گویا، ایجاد پیشخوان اطلاع رسانی در مبادی ورودی، اعلام واحدهای ارائه دهنده خدمات، نصب مشخصات متصدیان از مهمترین زیرمجموعه های این شاخص است.
وی ادامه داد: ارائه خدمات به مراجعه کنندگان یا مشتریان از دیگر شاخص های ماده 6 است که با زیر مجموعه هایی از قبیل اختصاص فضای مناسب به مراجعه کنندگان با لحاظ امکانات و تسهیلات لازم، ایجاد و راه اندازی پست صوتی و سامانه مشاوره تلفنی، ارائه خدمات نوآورانه به مراجعه کنندگان، انجام خدمات عمومی از طریق مراجع غیردولتی و کاهش زمان ارائه خدمات به مصرف کنندگان اجرایی می شود.
مدیر کل دفتر امور اقتصادی استانداری گفت: توزیع فرم نظر سنجی، نصب صندوق پیشنهادات، برخورداری از بخش پیشنهادات در سامانه اینترنتی و جمع بندی و تحلیل نظرات و انعکاس آن به کارمندان نیز زیر شاخص های نظرسنجی از مراجعه کنندگان است که به همه دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.
نعمتی، شاخص چهار ماده 6 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان را رسیدگی به شکایات مراجعه کنندگان دانست و گفت: ایجاد واحد رسیدگی به شکایات، رسیدگی به شکایات، انجام بازرسی مداوم از واحدهای ارائه دهنده خدمات و توجه به نظرسنجی و شکایات ارباب رجوع و تشویق یا برخورد با کارکنان مرتبط نیز از زیرشاخص های آن است.
وی افزود: آموزش، فرهنگ سازی و برنامه ریزی در راستای تکریم ارباب رجوع در سازمان، شاخص پنجم ماده 6 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان است که به روش های برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی، تدوین برنامه های سالیانه تکریم ارباب رجوع، اصلاح برنامه های مدون و روش های اجرایی ارائه خدمات، تهیه و تدوین و ابلاغ منشور اخلاقی در دستگاه و داشتن دستورالعمل اجرایی تکریم ارباب رجوع در دستگاه اجرایی می شود.