به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان گفت: بیشترین آمار تماسهای ثبت شده در
سامانه ۱۲۳ به ترتیب مربوط به اختلافات حاد خانوادگی زوجین، کودک آزاری و همسرآزاری است.
از ابتدای سال تا پایان دی، بیش از ۵ هزار تماس با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی استان ثبت شده است.
هدی حقیقی افزود: خودروهای خدمات سیار و خط تلفن ۱۲۳ از ساعت ۷.۳۰ صبح لغایت ۲۱.۳۰ دقیقه آماده پاسخگویی به عموم مردم و مداخله در بحران است.
به گفته او اورژانس اجتماعی بهزیستی به مواردی همچون کودک آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری، مشکلات زنان آسیب دیده اجتماعی، دختران و پسران فراری یا در معرض آسیب، اقدام به خودکشی و کودکان کار میپردازد.
رسیدگی به اختلال هویت جنسی، مشاورههای خانوادگی، حل اختلافات خانوادگی و مشاورههای فردی در شرایط بحرانی از دیگر برنامههای اورژانس اجتماعی بهزیستی است.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اضافه کرد: کارشناسان مستقر در خطوط ۱۲۳ اجتماعی ابتدا راهنمایی و مشاورههای لازم را ارائه میدهند و در صورت نیاز به مداخله، تیم خدمات سیار متشکل از مددکار و روانشناس با خودروهای مخصوص به محل مورد نظر اعزام خواهند شد.
در صورت نیاز به مداخلات تخصصی بیشتر، فرد آسیب دیده، با حکم مراجع قضایی، به مرکز مداخله در بحران ارجاع داده میشود.
در حال حاضر اورژانس اجتماعی استان قزوین، در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر شامل قزوین، اقبالیه، آبیک، محمدیه، الوند، تاکستان، بوئین زهرا و آوج فعال است.