پخش زنده
امروز: -
بیش از ۲۷۴هزار تماس تلفنی امسال با اورژانس۱۱۵ استان مرکزی برقرار شده که بیش از ۱۱هزار مورد آن مزاحمت بوده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: بیش از 274هزار تماس تلفنی امسال با اورژانس115 این استان برقرار شده که بیش از 11هزار مورد آن مزاحمت بوده است.
بهرامی با بیان اینکه آمار مزاحمت تلفنی با اورژانس115 استان نسبت به سال گذشته چهار درصد افزایش داشته افزود: ناآگاهی از اهمیت امدادرسانی بهنگام به افراد آسیب دیده از دلایل افزایش مزاحمت در سامانه115 است.
او گفت: برگزاری نشست های متعدد کارشناسان اورژانس با اقشار مختلف با هدف فرهنگ سازی برای جلوگیری از مزاحمت از جمله برنامه های فرهنگ سازی این مرکز است.
شمار میانگین تماس تلفنی در روز با اورژانس115 استان مرکزی هزار تماس است که 50مورد آن مزاحمت می باشد.
مزاحمت های تلفنی بیشتر توسط خطوط همراه اعتباری و باجه های تلفن عمومی انجام می شود.
رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی افزود: با استفاده از سیستم ضبط مکالمات و همکاری با مراجع قضایی، افراد مزاحم احضار و تعهد کتبی از آنان اخذ می شود.
بهرامی گفت: فرهنگ سازی و افزایش آگاهی و اطلاعات به ویژه کودکان و نوجوانان عاملی مهم و اثرگذار در کاهش شمار مزاحمت ها و ارایه خدمات بهتر به گروه های هدف است.
میانگین زمان حضور گروه های امداد شهری115 در محل حادثه 9دقیقه است که در اراک این زمان، هفت دقیقه و 55ثانیه به ثبت رسیده است.
او گفت: در حوادث جاده ای حداقل زمان حضور نیروهای اورژانس15 دقیقه است که در استان مرکزی 12دقیقه و 21ثانیه ثبت شده است.
خدمات درمانی در عملیات امدادرسانی به حادثه دیدگان توسط اورژانس115 رایگان است و امسال بیش از 43هزار تماس عملیاتی شد.
بهرامی افزود: کمبود نیرو و آمبولانس از نیازهای مرکز فوریت های پزشکی استان مرکزی است که با تامین نیازها خدمات مطلوب تر ارایه خواهد شد.
15پایگاه امداد115 در استان مرکزی دایر است.