پخش زنده
امروز: -
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا: در سایپا برنامهها را اولویت بندی و بر اساس سیاستهای وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام خواهیم کرد
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از سایپا؛ میرجواد سلیمانی با بیان این مطلب افزود: اولویت اول ما در سایپا مشتری مداری است که در این زمینه مشکل داشتیم و باید در جهت رفع مشکل تاخیر در تحویل که باعث ایجاد نارضایتی شده است تلاش کنیم و رضایت همه مشتریان را به دست آوریم.
وی تصریح کرد: بحث دوم افزایش تیراژ تولید است که این موضوع مورد نظر وزارت صنعت نیز است و باید با همکاری زنجیره تامین، براساس برنامه ریزی دقیق، تولید را افزایش و برنامههای سایپا و سیاستهای وزارت صمت را پوشش دهیم.
سلیمانی اضافه کرد: بحث دیگر مشکل محصول در سایپاست که از نظر تنوع محصول دچار مشکل هستیم که باید بر اساس برنامه ریزی نیاز مشتریان را پوشش دهیم و با همکاری مرکز تحقیقات سایپا و همچنین دانشگاههای کشور در دو مبحث افزایش عمق داخلی سازی و تولید محصولات با تکنولوژی روز فعالیت کنیم
مدیرعامل گروه خودروسازی گفت: سایپا دارای منابع انسانی متخصص و متعهد است که از سرمایههای شرکت است و باید از توان این افراد برای برآورده کردن اهداف تعیین شده استفاده کرد.
وی افزود: بحث دیگری که بسیار مهم است نظم و کنترل مباحث مالی است و باید در این زمینه با دقت تلاش کرد تا بتوانیم منافع ذینفعانمان را به خوبی تامین کنیم و با تخصیص درست منابع در تدارک زنجیره تامین دچار مشکل نشویم.
باید از توان داخلی برای ارتقا جایگاه خودروسازی استفاده کنیم
همچنین مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم بهره گیری از توان داخلی برای ارتقا جایگاه صنعت خودروسازی تاکید کرد.
صادق نجفی در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفت: دو شرکت خودروساز بزرگ کشور می توانند در زمان کوتاهی جایگاه خود را ارتقا دهند و به شرکت های خودروسازی مطرح جهان نزدیک شوند که برای این کار باید از توان داخلی کشور استفاده کنند.
وی با اشاره به پیشرفت های کشور در انرژی هسته ای به کمک متخصصان داخلی افزود: چطور می شود که در صنعت هسته ای با بهره گیری از ظرفیت مهندسان ایرانی، پیشرفت های بزرگی داریم، اما در صنعت خودرو سازی نمی توانیم اینگونه عمل کنیم؟
نجفی ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت و مجموعه وزارت، پای کار آمده اند و هدفشان استفاده از همه ظرفیت های موجود برای حل مشکل صنعت خودرو است که در این راه، خودروسازان نیز باید همکاری و همراهی داشته باشند.
مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت، مشتری مداری را از اولویت ها دانست و گفت: مدیریت جدید گروه خودروسازی سایپا باید با همکاری هیئت مدیره و دیگر ارکان شرکت در راستای تکریم مشتریان و جلب رضایت آنان قدم بردارد.
افزایش بهره وری و استفاده از ظرفیتهای مشترک برای بهبود بازار خودرو
سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: خودرو در جامعه شناسی اقتصادی کشور ما، بیش از یک کالا ست و به مانند یک نماگر شرایط اقتصادی کشور در ذهن عموم مردم جا افتاده است.
شهریار طاهرپور در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت سایپا با بیان این مطلب افزود: بحث ساماندهی و منطقی سازی فضای بازار خودرو با در نظر گرفتن الزامات بنگاهداری، رعایت حقوق مصرف کنندگان و شرایط خاص اقتصادی کشور، یکی از موضوعات جدی است.
وی نقش خودروسازان به عنوان هستههای اصلی تولید و عرضه کالا در تنظیم بازار را جدی توصیف کرد و گفت: کاهش هزینههای تولید و افزایش بهره وری و استفاده از ظرفیتهای شرکتهای دانش بنیان برای بهینه کردن داخلی سازی با روشهای بازمهندسی و نیز اشتراک آفرینی بین خودروسازان در بخشهایی مانند تحقیق و توسعه میتواند مدلی موثر باشد.
سرپرست ایدرو همچنین از زحمات محمدرضا سروش و فعالیتهای وی در دوران مدیریت گروه خودروسازی سایپا تشکر و از میرجواد سلیمانی مدیر عامل جدید سایپا به عنوان فردی کوشا و با سوابق خوب در صنعت خودرو یاد کرد.