آینده پل امام رضا (ع) در هالهای از ابهام
ادامه اجرای پل امام رضا (ع) حیات سه هزار درخت مثمر از باغستان سنتی قزوین را تهدید میکند.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین, زاهدی استاندار قزوین در جلسه کارگروه عمران شهری استان با بیان اینکه ادامه اجرای پل
امام رضا(ع) نیازمند بررسی بیشتر و اتخاذ تصمیم معقولانه است گفت: در این زمینه باید تصمیمی گرفته شود که با کمترین آسیب بتوان این طرح را به اتمام رساند.
وی افزود: برای اجرای ادامه پل امام رضا(ع)، جهت بررسی پیشنهادهای موجود در تغییر مسیر و راههای جایگزین طرح، «مشاور» انتخاب شود.
شهردار قزوین هم در این جلسه گفت: بخشی از پل امام رضا(ع) آماده بهرهبرداری است و از دهه فجر تردد در آن امکانپذیر خواهد بود.
صفری افزود: مشکل پل امام رضا(ع) مربوط به قسمتی از این طرح است که این پل را به «پل ابوترابی» متصل میکند.
وی ادامه داد: در طرح تفصیلی اولیه پل امام رضا(ع) از باغستان سنتی قزوین عبور میکند که نیازمند قطع بیش از سه هزار درخت سالم و مثمر است؛ بنابراین مسیر اولیه طرح قابل اجرا نیست، اما قطع عملیات اجرایی هم ۷۰ درصد طرح را تحتتاثیر قرار میدهد.
شهردار بیان کرد: پیشنهادهایی برای تغییر مسیر طرح امام رضا(ع) وجود دارد که در دست بررسی است.
تعریض کمربندی نسیم شمال امکان پذیر نیست
استاندار قزوین در بخشی دیگری از این جلسه در زمینه حل مشکلات کمربندی نسیم شمال گفت: در بحث فنی تعریض کمربندی نسیم شمال، امکان قطع درختان حاشیه راه وجود ندارد.
زاهدی گفت: اگر چه این مسیر در گذشته جهت رفع نیازهای مقتضی در زمان خودش تبدیل به کمربندی شده است و قرار نبوده راهی برای تردد ترانزیت باشد و این مسیر در حد رفع نیاز باید حفظ شود.
وی افزود: از آنجا که امکان حذف کامل نقاط حادثهخیز هم در این مسیر وجود ندارد بنابراین اصلاح هندسی بخشی از مسیر و قراردادن علام ایمنی راه و زیرسازی و آسفالت جاده باید انجام شود.
شهرداری قزوین هم در این مورد گفت: برای حل مشکلات کمربندی نیم شمال تماسهای تلفنی بی شماری داشته ایم و همینطور از سوی رسانهها بارها به آن پرداخته شده است.
صفری افزود: شهرداری در زمینه کمربندی نسیم شمال وظیفهای ندارد چرا که این جاده خارج از طرح جامع شهری است، اما به دلیل اینکه در مقطعی برای حل مشکلات عمرانی استان این جاده توسط شهرداری آسفالت شده است اگر تصادفی پیش آید شهرداری را مقصر میداند.
شهردار گفت: با این وجود زیرسازی و اجرای آسفالت کمربندی نسیم شمال برای سال ۹۸ در دستور کار شهرداری بوده اما چون پل امام رضا در دست تکمیل است و به دلیل تداخل دو طرح، اقدامی نشد.
صفری بیان کرد: بخش اعظم کریدور جنوب به ویژه تردد خودروهای سنگین به داخل شهر از مسیر نسیم شمال انجام میشود بنابراین مشکلات این مسیر باید اساسی برطرف شود و این مهم نیازمند همکاری دستگاههای مختلف بهویژه راه و شهرسازی است.
عرض کم و تک لاینه بودن راه، پیچهای خطرناک، نبود روشنایی مناسب، نبود علائم ایمن مناسب و نداشتن شانه خاکی برای توقف، این کمربندی را از محورهای پر خطر کرده است.