پخش زنده
امروز: -
فناوری اطلاعات ظرفیتی برای بازاریابی در بازارهای جدید و معرفی محصولات صنایع غذایی در بازارهای هدف صادراتی است.
رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران در حاشیه نشست مشترک کمیسیون های کشاورزی و فناوری اطلاعات برای توسعه صادرات محصولات صنایع غذایی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: فناوری اطلاعات هم در تولید، بهرهوری را افزایش می دهد و هم در بازاریابی محصولات و اطلاع رسانی ایفای نقش می کند.
محمد طلایی اضافه کرد: برخی کشورها از جمله هند از فناوری اطلاعات به صورت مستقیم در ارز آوری استفاده میکنند اما برخی کشورها برای نفوذ به بازارهای جدید و معرفی محصولات خود از این فناوری استفاده می کنند.
طلایی گفت: فناوری اطلاعات برای شرکت های کوچک و متوسط که نقدینگی کمتری دارند فرصتی است تا بتوانند با هزینه کمتر محصولات خود را در بازارهای هدف صادراتی معرفی و برای خود بازاریابی کنند.
همچنین غلامعلی فاروغی رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران به خبرنگار ما گفت: ظرفیت صادرات محصولات غذایی در کشور بسیار بالاست اما دولت با دخالت های خود این ظرفیت را از فعالان اقتصادی سلب کرده است.
وی افزود: آماده کردن بستر صادراتی، زمانبر و هزینهبر است اما زمانی که با زحمت فراوان این بسترها را برای صادرات آماده میکنیم تصمیمات شتابزده هم از صادرات ممانعت میکند و هم هزینه مضاعفی بر صادرات کشور تحمیل میکند.
فاروغی گفت: همچنان مشکل جابجایی پول و پیمان سپاری ارزی بر توسعه صادرات کشور سایه افکنده است.
وی با بیان اینکه نقش فناوری اطلاعات در تولید ارزش افزوده بر کسی پوشیده نیست گفت: در ایران آنچنان که شایسته است از ظرفیت فناوری اطلاعات برای ایجاد ارزش افزوده و یا افزایش بهره وری در تولید استفاده نمی شود.