رئیس شورای شهر تهران؛
غفلت از توسعه شمالی خط 4 مترو ناشی از ناهماهنگی در شهرداری است
رئیس شورای شهر تهران در بازدید سرزده از خط 4 مترو تهران گفت: غفلت از توسعه شمالی خط 4 ناشی از ناهماهنگی در شهرداری بوده است.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه بازدید های سرزده به این دلیل انجام می گیرد که مقامات و مسئولان شهری را درگیر بازدید نکند، گفت: در این بازدید پروژه توسعه شمال غربی خط 4 مترو مورد بررسی میدانی قرار گرفت که حدود 4 کیلومتر طول دارد و 3 ایستگاه را در خود جای داده است.
رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: این پروژه از مهمترین پروژه های مترو است که با توجه به وسعت عمل خطوط 6 و 7 مترو تهران به نظر می رسد مورد غفلت قرار گرفته است.
محسن هاشمی تصریح کرد: با انجام این پروژه، خط 4 مترو می تواند بخش مهمی از منطقه 5 را خدمت رسانی کند و همچنین از فشار ترافیکی شریان های غربی شرقی همچون بزرگراه همت و بزرگراه حکیم بکاهد.
وی تاکید کرد: اتمام این پروژه به لحاظ مالی مشکلی ندارد و تامین آن با شیوه ایجاد و سرمایه گذاری در مجتمع های ایستگاهی برنامه ریزی شده است.
محسن هاشمی تصریح کرد: در سال 89 که مدیر عامل مترو بودم با آقای سعیدی کیا به عنوان رئیس بنیاد مسکن و مدیرعامل شرکت سامان محیط، قراردادی در همین خصوص منعقد و قرار شد تا مجتمع ایستگاهی در اکباتان با عنوان افق و در جهت توسعه و سرمایه گذاری در این خط ایجاد شود.
وی ادامه داد: بر اساس این قرارداد، شهردار منطقه برای زمین بنیاد مسکن مجوز لازم را صادر کرد و اعتبارات آن تامین شد؛ اما متاسفانه به دلیل کج فهمی در خود شهرداری منطقه 5 و در بخش اداری و اجرایی این منطقه؛ این کار خوب، متوقف شد و هنوز هم مشکل حل نشده است.
رئیس شورای شهر تهران گفت: ناهماهنگی درونی در شهرداری تهران موجب توقف شده و مایه تاسف است که مسئولان شهرداری از چنین پروژه مهمی غافل شده اند. در آینده نزدیک جلسه ای با مسئولین منطقه، معاون اداری مالی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مدیرعامل مترو برگزار می شود تا این مشکل حل شود.
وی در پایان بر ضرورت بازدید شهردار تهران از این پروژه تاکید کرد و گفت: از آقای حناچی، شهردار تهران و معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار می خواهم که حتما از این پروژه بازدید کنند؛ پروژه خط 6 مهم است اما باید در کنار آن توسعه خط 4 نیز جدی گرفته شود.