آزمايش و بهره برداري؛
تازه ترین نسل قطار تندرو در چین
قطارهاي تندروي فوکسينگ چين در مرکز آزمايش ملي راه آهن اين کشور در معرض آزمايش و نمايش قرار گرفتند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از سي سي تي وي، ناوگان تازه ای از قطارهای تندرو فوکسینگ که در چین به شکل مستقل طراحی و تولید شده اند برای نخستین بار در مرکز آزمایش ملی راه آهن چین در پکن در معرض آزمایش و نمایش قرار گرفت.
این قطارهای تندرو با طول 440 متر قابلیت جابجایی 1283 مسافر را دارند و درازترین قطارهای تندرو در چین به شمار می آیند. حداکثر سرعت حرکت این قطارها 350 کیلومتر در هر ساعت است و از ماه آینده در خط آهن پکن - شانگهای مستقر و به کار گرفته می شوند. دو دستگاه قطار فوکسینگ دیگر، یکی با حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعت و دیگری به حداکثر سرعت 160 کیلومتر در هر ساعت در شبکه راه اندازی خواهند شد.
ژانگ بو، پژوهشگر آکادمی علوم راه آهن چین گفت: این قطار از قطارهای تندرو خط آهن چین که پیشتر به کار گرفته شده بود خیلی راحت تر است. مقاومت و مصرف انرژی قطار هم بهبود پیدا کرده است.
این ناوگان نماینده ی تازه ترین نوآوری در فناوری خط آهن بومی در چین است و به این منظور طراحی شده تا مشکلات و دشواری ها موجود در زمینه ی تعمیر و نگهداری زیرساخت جاده و مسیر را مرتفع کند و نیز پل ها و تونل های ایمن و مناسب برای قطارهای تندرو ساخته شود.
اپراتور ملی خط آهن چین هم گفت: خانواده ی جدید فوکسینگ که هم اکنون دارد مراحل آزمایشی خود را می گذراند و بزودی مورد بهره برداری قرار می گیرد نشان دهنده ی وجود اراده ای قوی برای نوآوری و مشارکت در فراهم آوردن زندگی شایسته تر برای مردم است.
با پیشرفت فناوری، سفر با قطارهای تندرو به شکلی روزافزون برای مسافران مناسب تر و جذاب تر می شود و شهرت پیدا کردن بلیط های الکترونیکی نیز سبب خواهد شد مردم وقت کمتری را در صف های دریافت بلیط بویژه در تعطیلات تلف کنند. تا پایان سال جاری میلادی، طول مسیرهایی که قطارهای تندرو در آن تردد می کنند در چین به 29 هزار کیلومتر می رسد. این رقم دو سوم از کل مسیرهایی را در دنیا شامل می شود که قطار تندرو در آنها فعالیت دارد. چین همچنین قصد دارد قطارهای هوشمند خود را طراحی و تجهیز کرده و همزمان با برگزاری المپیک زمستانی سال 2022 از آنها رونمایی کند.