به گزارش
خبرگزاری صداوسیما مرکز قم،در این مراسم دکتر علی طائیزاده رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزههای علمیه خواهران با بیان اینکه کوثر بلاگ در حال حاضر به یک سیستم فعال در حوزههای علمیه خواهران بدل شده است، گفت: این سامانه ضریب نفوذ مناسبی میان طلاب و اساتید دارد.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزههای علمیه خواهران با اشاره به ثبت ماهانه 7000نظر در در 12هزار و 300وبلاگ حوزههای علمیه خواهران، گفت: بر اساس آمار الکسا، در میان سایتهای حوزه دین در ایران تنها حوزه نت و مجلات تخصصی نور که محتوایی هستند بالاتر از این کوثربلاگ هستند.
طائیزاده ادامه داد: میزان حضور کاربران در این سامانه از 5دقیقه در سال های گذشته به 16دقیقه افزایش یافته است.
وی با طرح این سئوال که با وجود شبکههای اجتماعی نقش وبلاگ در عرصه رسانهای چیست، گفت: از نظر تکنولوژی بسیاری از دانشگاههای بزرگ مطالب خود را از طریق سایت و وبلاگ عرضه میکنند و حتی شرکتهای معتبر کامپیوتری مانند گوگل و مایکروسافت از طریق وبلاگ مطالب خود را ارائه میکنند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزههای علمیه خواهران مزیت وبلاگ را حضور تعاملی فرهیختگان در آن دانست و افزود: در این فضا است کاربران توانایی نوشتن متن با چند صفحه محتوا را دارند.
طائیزاده با بیان اینکه وبلاگها منشا تغذیه محتوای شبکههای اجتماعی هستند، ادامه داد: در کشور ما هم دو سرویس معروف بلاگفا و بلاگ رتبه 27و48 سایتهای کشور را دارند که نشان دهنده مراجعه فراوان به آنها است.
وی با اشاره به برخی از دستاوردهای طلاب در کوثربلاگ اضافه کرد: این سامانه در جشنواره رسانههای دیجیتال رتبه برتر کسب کرده است و در جشنوارههای رسانهای دیگر نیز رتبههای مناسبی به دست آورده است.
رییس مرکز فناوری اطلاعات حوزههای علمیه خواهران با اشاره به میزان مراجعه به کوثربلاگ در مناسبتهای خاص، گفت: این سامانه در موضوعات مختلف فرهنگی مانند حجاب و تربیت فرزند محل مراجعه فراوانی بوده است که نشان میدهد میتواند محل مناسبی برای فعالیت تبلیغی باشد.
طائی زاده با اشاره به ویژگیهای نسخه جدید کوثربلاگ از کاربرپسندتر شدن سامانه و ایجاد امکاناتی برای اشتراک محتوا در شبکههای اجتماعی به عنوان مهمترین ویژگیهای این سامانه یاد کرد و گفت: امیدواریم با این امکانات سامانه کوثربلاگ ضریب نفوذ بیشتری در فضای فرهنگی داشته باشد.
وی ادامه داد: بر اساس سیاستهای مدیریت حوزههای علمیه خواهران در فاز بعد این سامانه تولید محتوا از سوی عموم مردم نیز امکانپذیر خواهد شد.
در این مراسم خانم ظهیری معاون فرهنگی تبلیغی حوزههای علمیه خواهران با بیان اینکه مهمترین رسالت انبیا پیام رسانی بوده است و این کار از راه های مختلف انجام میشده است، گفت: سهم بالای فضای مجازی در اطلاع رسانی نشان دهنده لزوم سرمایه گذاری در این فضا است.
وی با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی ساحتهای مختلف زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: به عنوان یک نهاد حوزوی کیفیت حضور ما در فضای مجازی هم بسیار مهم است و با توجه به اینکه فضای مجازی ذائقه سازی میکند، باید در این عرصه برنامهریزی مناسب داشته باشیم.
ظهیری، به ساحتهای مختلف حضور حوزههای علمیه خواهران در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: هویت ایرانی و اسلامی در نگاه حوزویان بسیار مهم است و این هویت باید در فضای مجازی انتشار یابد.
وی بر حضور و تولید محتوا در فضای مجازی تاکید کرد و افزود: فضاسازی حضور کیفی حوزههای علمیه در فضای مجازی باید بهطور کلی به ستاد مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران واگذار شود تا گرایش به تولید محتوا بیشتر شود و محتوای مناسبتری تولید کنیم.