بر اساس گزارش گاردین؛
هشدار درباره فقر و گرسنگی در میان کودکان انگلیسی
معلمان انگلیسی اعلام کرده اند تعداد زیادی از کودکان توانایی خرید لباسهای گرم برای فصل زمستان را ندارند.
به گزارش سرویس بین الملل
خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین گزارش داد: معلمان انگلیسی درباره سطح فزاینده فقر در این کشور و تاثیر آن روی دانش آموزان هشدار داده و اعلام کرده اند تعداد بیشتری از کودکان در این کشور گرسنه میمانند و توانایی خرید لباسهای گرم برای فصل زمستان را ندارند.
یافتههای تازه اتحادیه ملی آموزش در انگلیس تصویری هولناک از وضعیت فقر در مدارس این کشور نشان میدهد. معلمان میگویند نبود غذا، مسکن و پوشاک مناسب روی دانش آموزان و نیز مدارس این کشور فشار میآورد.
مری باستد دبیرکل این اتحادیه ضمن ارائه تصویری از فقر در این کشور گفت: «دولت درکی از واقعیتهای ناراحت کننده جدید زندگی روزانه کودکان ندارد: اینکه پول کافی نداشته باشید تا چیزهای اساسی از قبیل غذا، کفش و یا لباس مناسب را خریداری کنید.»
وی افزود: «دولت به تاثیر انسانی کاهش بودجه مدارس و خدمات ارائه شده در مراکز آموزشی و نیز نظام تامین اجتماعی توجهی ندارد و نتوانسته است به فقری که در میان یک پنجم نیروهای کار مدارس مشاهده میشود، رسیدگی کند.»
اقدام دولت انگلیس در کاهش بودجههای سرانه مدارس تاثیر مخرب زیادی روی نظام آموزشی گذاشته است. از هر ۱۰ دبیرستان در انگلیس سه دبیرستان با کسری بودجه حدود ۵۰۰ هزار پوندی روبرو است.
ماه قبل، سازمان ملل گزارشی انتقادی درباره سطح فقر در انگلیس منتشر و اعلام کرد دولت انگلیس با اجرای سیاستهای «ریاضتی بی رحمانه، تنبیهی و نفرت انگیز خود، درد و رنج فراوانی» برای مردم به بار آورده است.
بر اساس اعلام سازمان ملل در این گزارش، این سیاستهای ریاضتی ناشی از تمایلات سیاسی است، نه ضرورتهای اقتصادی.
دبیرکل اتحادیه آموزش انگلیس با اشاره به اینکه گزارش روز دوشنبه هزینههای واقعی کاهش بودجه مدارس را توسط دولت به خوبی نشان میدهد، گفت: «دولت نباید واقعیتها را پنهان کند. کودکان بدون تغییر فوری در سیاستهای ملی راه نجاتی از دام فقر ندارند.»
بیش از نیمی از معلمان گفتند نسبت به سه سال قبل، تعداد کودکانی که گرسنه هستند به شدت افزایش یافته است. دو سوم معلمان نیز گفتند نسبت به سه سال قبل، تعداد خانوادههایی که قادر نیستند کفش و پوشاک مناسب برای کودکان خود خریداری کنند افزایش یافته است.
معلمان گفتند مدارس همزمان با شروع فصل سرما، کاپشنهایی در اختیار بچهها قرار میدهند. برخی از معلمان نیز گفتند کودکان به صورت مرتب با کفشها و یا لباسهای سوراخ در مدرسه حاضر میشوند.
در پایان این گزارش آمده است که این شرایط تاثیر منفی روی توانایی یادگیری و آموزش کودکان دارد، به نحوی که میزان غیبت ها، مشکلات رفتاری و احساس شرمندگی در میان کودکان افزایش یافته است.