پخش زنده
امروز: -
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نظارت رسانه ملی از لزوم افکارسنجی عالمانه و دقیق سخن گفت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ حسین رضی در نخستین همایش ملی مطالعات پیمایشی و افکار سنجی در ایران با تأکید بر اینکه همه کارها نیازمند پژوهش است و گریزی از پژوهش در کارهایمان نداریم، گفت: از جایی که این همایش نخستین همایش در ایران است باید به این نکته توجه کرد که نظام جمهوری اسلامی ایران بر رای و نظر مردم استوار است و ما براساس اینکه مردم سالاری را در جامعه رعایت میکنیم، باید در نظر داشته باشیم آنچه که کشور را شکل میدهد رای مردم است.
وی افزود: اگر افکار سنجی، دقیق و عالمانه انجام شود ما مرتب میتوانیم به نمودار افکار عمومی مراجعه کنیم و اگر این افکار سنجی صورت بگیرد به شکل خاص میتواند نیاز جامعه را به ما نشان دهد.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نظارت سازمان صدا و سیما با تاکید بر اهمیت حوزه اجتماعی و فرهنگی گفت: براساس تحولات و اختلافاتی که در حوزه فرهنگ و اجتماعی وجود دارد باید این حوزه به شکل جدی و مستمر رصد شود، چون ما در رسانه با مخاطب روبرو و نیازمند رصدی دائمی هستیم.
وی با بیان اینکه امروز مرکز تحقیقات به لطف کارهایی که شما انجام میدهید محل رجوع کشور است، افزود: ما مرکز تحقیقات را بزرگترین مرکز می شناسیم زیرا دادههای مرکز تحقیقات بینظیر است.
ما از بازیگری به بازیگردانی رسیدیم
رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار رسانه ملی نیز در این همایش، تحقیق و تولید را در سازمان هم سن برشمرد و گفت: این دو حوزه نفس به نفس هم بزرگ شدند و شانه به شانه هم راه رفتند، اما متأسفانه هرچه باهم دویدند از هم دور شدند.
علی طلوعی با بیان اینکه اگر تولید در سازمان به نتیجه نرسیده به دلیل همراه نبودن با تحقیق است، افزود: ما هنوز به موضوع مهم تحقیق در حوزه تولید نرسیده ایم.
وی با تأکید بر اینکه در کار فرهنگی باید اصل تاثیرگذاری مخاطب را بیش از پیش جدی بگیریم، گفت: از گذشته تا کنون ما تغییر و تحولات زیادی را در حوزه تحقیقات و پژوهشهای سازمان صدا و سیما داشته ایم، البته با این تغییر رویکرد باید گفت که ما از بازیگری به بازیگردانی رسیدیم.
طلوعی افزود: در ساختار جدید مرکز که اخیرا رئیس سازمان ابلاغ کرده است، اداره کل جدیدی در سازمان تاسیس کردیم که حوزه پیمایش و تحقیق را در رسانه تقویت میکند.
رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار رسانه ملی از فعالیتهای این مرکز در حوزه معماری رسانه، افکار سنجی ایرانیان و ... یاد کرد و گفت: امروز برای مرجع شدن مرکز تحقیقات افکار سنجی سازمان تلاش میکنیم و میتوانیم با افتخار بگوییم که در این سالها ما در تمام حوزهها نشان (برند) هستیم.