وی افزود: خوشبختانه در سال های اخیر با تمرکز بر آموزش های رفتاری کارکنان، میزان رضایت مندی مردم از عملکرد پلیس افزایش داشته و شاهد کاهش 20 درصدی شکایات از رفتار و عملکرد پلیس راهور هستیم.
سردار مهری با بیان اینکه به طور میانگین 30 تا 40 درصد تخلفات رانندگی توسط تجهیزات هوشمند ثبت و ضبط می شود، افزود: به دنبال این هستیم که همه تخلفات رانندگی با بهره مندی از تجهیزات و فناوری های نوین ثبت شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در پاسخ به این سوال که بعضا به ویژه در فضای مجازی شاهد رفتارهای ناخوشایند برخی متخلفان با مأموران پلیس هستیم، عنوان کرد: پلیس به صورت قاطع با کسانی که تخلفات حادثه ساز چون سرعت و سبقت غیرمجاز و ... دارند برخورد می کند و در این میان نیز با هر متخلفی که پلیس را مورد تعرض و اهانت قرار دهد نیز برخورد می کنیم و در عین حال بر برخورد شایسته کارکنان با مردم تأکید داریم .
سردار مهری تأکید کرد: پلیس برای حفظ جان رانندگان و سهروندان اعمال قانون می کند و لازم است همه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند.
این مقام ارشد انتظامی در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد رئیس جمهور برای ارائه بنزین دو نرخی بیان کرد: تابع تصمیمات ابلاغی هیئت وزیران و دولت هستیم و در صورتی که در این مورد نیز ابلاغی صورت بگیرد انجام می شود.
تلاشهای پلیس باعث رضایتمندی مردم شده است
جانشین معاون هماهنگکننده ناجا گفت: پلیس در سالهای اخیر در ارائه خدمات به بهترین شکل عمل کرده و خوشبختانه تلاشهای پلیس رضایتمندی خوبی در بین مردم به وجود آورده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار سرتیپ «محسن فتحیزاده» جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در مراسم اختتامیه همایش تعالی رفتار سازمانی که صبح سه شنبه در مجموعه عصر انقلاب برگزار شد، با اشاره به اینکه گامهای خوبی در این زمینه برداشته شده و بخشی از برنامهها اجرا شده است، اظهار داشت: بخشی از برنامههای تعالیبخشی کارکنان نیز هنوز اجرا نشده است و باید تا پایان سال اجرا شود.
وی با بیان اینکه کارکنان ناجا و بخصوص کارکنان راهنمایی و رانندگی از نیروهای مخلص نظام هستند، گفت: کارکنان راهنمایی و رانندگی ناجا در شرایط مختلف در صحنهها حاضر هستند و به مردم خدمات رسانی میکنند.
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا نقش پلیس در جامعه را تعیینکننده دانست و افزود: نقش پلیس در تامین امنیت، جهت دادن به رفتار جامعه و دفاع از مردم تعریف میشود.
سردار فتحی زاده ادامه داد: امروز با توجه به شرایط کشور، تهدیدات امنیتی و مشکلات جامعه باید پای کار باشیم و کاستیها را برطرف کنیم.
وی عنوان کرد: پلیس در سالهای اخیر در ارائه خدمات به بهترین شکل عمل کرده و خوشبختانه تلاشهای پلیس رضایتمندی خوبی در بین مردم به وجود آورده است.
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به اینکه امروز ناجا نقش مهمی در تحکیم رابطه مردم با نظام دارد، گفت: با توجه به مشکلات موجود، دشمن به دنبال بهرهبرداری از این وضعیت است؛ اما پلیس در مقابل او ایستاده و اجازه نخواهد داد که از این شرایط استفاده کند.
سردار فتحی زاده با بیان اینکه امروز تمام پلیسهای تخصصی نقش مهمی در جامعه دارند، اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی به دلیل داشتن بیشترین ارتباط با مردم، نقش مهمی در معرفی پلیس دارد و کارکنان راهنمایی و رانندگی در اوج اقتدار، باید مهربان باشند.
این مقام انتظامی ادامه داد: امروز باید راهنمایی و رانندگی صد در صد ماموریتهای خود را اجرایی کند و با تقویت رفتار محبتآمیز و ادب، با اقتدار با متخلفان برخورد کند.
وی با تاکید بر اینکه یک مدیر باید بتواند علاوه بر هدایت مجموعه خود، در حوزه آموزش، تربیت و نظارت وارد شود، گفت: کسانی که در این دوره حضور یافتند، باید این آموزشها را به کارکنان مجموعه خود انتقال دهند تا بتوانند در ماموریتها از این آموزشها استفاده کنند.
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا افزود: امروز باید پلیس الگوی مناسب رفتاری دیگران باشد و مردم، ما را به عنوان یک الگوی رفتاری مناسب تایید کنند.
سردار فتحی زاده با بیان اینکه مجموعه ناجا در حوزه آموزش تلاش میکند که مشکلات هر بخش را برطرف کند، گفت: با توجه به محدودیت منابع و تجهیزات، تلاش ما بر این است که بخشی از این ضعفها برطرف شود و گامهایی نیز در این حوزه برداشته شده است.