پخش زنده
امروز: -
مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: در گذشته بیمه شدگان برای ارائه اسناد پزشکی فقط میتوانستند به یک مرکز مراجعه کنند در حالی که امروز این تعداد به چهار دفتر پیشخوان افزایش یافته و میانگین زمان پرداخت خسارت به این افراد دو تا سه ماه است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، کوروش فرزین در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت استان تهران افزود: ماهانه ۸ تا ۹ میلیارد تومان برای پرداخت خسارت به بیمه شدگان هزینه میشود، این درحالی است که سالانه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه پرداخت خسارت خواهد بود که البته هم شامل بیمه شدگان تهرانی و هم بیمه شدگانی است که از استانهای دیگر به تهران مراجعه و خدمات درمانی در تهران دریافت میکنند و براساس تفاهم نامه صورت گرفته، فرد بیمه شده میتواند هم از استانی که دفترچه بیمه صادر شده و هم از استانی که خدمت میگیرد، خسارت نیز دریافت کند.
مدیر کل بیمه سلامت استان تهران با تأکید بر اینکه در استان تهران ۶ هزار مرکز طرف قرارداد بیمه سلامت است، گفت: از ۱۰۳ بیمارستان طرف قرارداد با اداره کل بیمه سلامت استان تهران، ۵۳ بیمارستان دانشگاهی و دولتی است و مابقی وابسته به سازمان تامین اجتماعی، خصوصی و یا متعلق به نیروهای مسلح می باشند. همچنین دوهزار پزشک عمومی و هزار پزشک متخصص طرف قرارداد ما هستند و دو هزار و ۳۰۰ داروخانه در استان تهران طرف قرارداد ماست که بالای ۹۹ درصد داروخانهها با ما همکاری میکنند.
وی افزود: همچنین ۴۵۰ مرکز آزمایشگاهی و ۲۵۰ مرکز تصویربرداری و همچنین ۲۰۰مرکز فیزیوتراپی نیز طرف قرارداد ما هستند.
مدیر کل بیمه سلامت استان تهران درباره شرکتهای سودجو که از نام بیمه سلامت استفاده میکنند گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به برخی از افراد حقیقی و حقوقی مجوز بازاریابی در حوزه کالا و خدمات داده که توسط آنها بازاریابی انجام میشود و در حال حاضر مشاهده شده که برخی از این افراد و یا شرکتها از نام سازمان بیمه سلامت سوءاستفاده میکنند که این امر تخلف است.
وی افزود: سازمان بیمه سلامت با هیچ شرکتی برای بازاریابی قرارداد ندارد و هر کسی که خود را از طرف ما معرفی میکند قصد سوءاستفاده دارد و در این خصوص به هموطنان هشدار میدهیم که اعتماد نکنند.
فرزین به سامانه ۱۶۶۶ اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این سامانه مردم میتوانند مشکلات و شکایات خود را اطلاع دهند و همچنین روزهای دوشنبه ساعت ۱۰ تا ۱۲ بنده و معاونین سازمان جوابگوی تلفنهای بیمه شدگان هستیم.
وی با اشاره به برگزاری نخستین رویداد هم اندیشی در عرصه بیمه سلامت افزود: این رویداد با محورهای پوششهای بیمه، قوانین و فرآیندها، نظارت بر خدمات، مدیریت منابع، آموزش و پیشگیری و کاربرد فناوری اطلاعات در نظام بیمه برگزار میشود که استادان، دانشجویان، پزشکان و کارکنان مراکز درمانی میتوانند با ارسال ایدههای خود از ۱۵ آذر تا ۱۵ دی در این رویداد شرکت کنند.