پخش زنده
امروز: -
مشاور زیرساخت و بازاریابی کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: باشگاههای ایرانی با وجود تمامی موانع و مشکلات باید از الگوهای پیشرفته بازاریابی فوتبال جهان استفاده کنند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ النور ممد اف از جمهوری آذربایجان ، مشاور زیرساخت و بازاریابی کنفدراسیون فوتبال آسیا که به عنوان مدرس حوزه مارکتینگ در کارگاه آموزشی بازاریابی حضور یافته پس از پایان نخستین کلاس که روز یکشنبه از ساعت 9 صبح تا 16 در هتل آکادمی برگزار شد اظهار داشت:از حضور در این دوره بسیار خوشحالم و باید بگویم مایه افتخار است که مسئولان فدراسیون فوتبال ایران تا این حد نسبت به مسئله بازاریابی توجه جدی دارند و نسبت به برگزاری چنین کارگاه آموزشی مفیدی اقدام کردند. امروز شاهد حضور مسئولان و نمایندگان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ همچنین نمایندگان باشگاههای، هیات های فوتبال استانی و همینطور برخی از شرکت های مرتبط با این حوزه بودیم و این اتفاق مهمی است. در واقع تلاش شد از تمامی دست اندرکاران و عوامل فعال در این بخش دعوت شود که کار ارزشمند است.ممد اف اضافه کرد:اهمیت موضوع بازاریابی و اقتصاد فوتبال بر هیچ کس پوشیده نیست. در جهان کلیه سیاست های باشگاهها و بسیاری از فعالیت های گوناگون آنها در ارتباط با این صنعت دنبال می شود و در واقع بخش بازاریابی سیاست های کلان باشگاه را ترسیم می کنند. اتفاقات مهمی در این حوزه روی داده و با تبادل اطلاعات ، دانش و تجربیات می توان به نتایج بسیار خوبی رسید. پیشنهاد و توصیه من این نیست که یک الگوی کامل از فعالیت های بازاریابی در فوتبال اروپا یا یک کشور خاص را به ایران بیاوریم و در اینجا اجرا کنیم بلکه روش صحیح این است که از تجارب و دانش به دست آمده در این بخش به بهترین شکل استفاده کنیم و با توجه به شرایط و موقعیت هر کشور بهترین روش ها و راهکارها را انتخاب کنیم.
مشاور ارشد کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین گفت:ممکن است در ایران برخی موانع و مشکلات برای فعالیت در حوزه بازاریابی وجود داشته باشد همچنین بخشی از درآمد ممکن برای باشگاهها در دسترس نباشد اما نباید اینگونه مسائل ما را ناامید کند. باشگاههای فوتبال در ایران با وجود تمام موانع و مشکلات می توانند از الگوهای روز فوتبال دنیا و روش های متعدد و متنوعی که برای درآمدزایی وجود دارد استفاده کنند. بدون تردید گسترش این فعالیت ها موجب پیشرفت و توسعه اقتصاد و درآمدزایی فوتبال برای باشگاهها می شود هرچند مسائلی همچون حق پخش تلویزیونی هم از اهمیت زیادی برخوردار است.وی اضافه کرد:مدیران عامل و روسای باشگاهها نباید از اهمیت موضوع بازاریابی غافل شوند. به طور مثال در حوزه فعالیت های بازاریابی در فضای مجازی تجارب و دانش بسیار خوبی قرار دارد که درآمدهای قابل توجهی ایجاد نموده و نباید نسبت به این موضوع بی توجه بود. همچنین مسئله استفاده مناسب و اقتصادی از سرمایه ای به نام بازیکن در صنعت بازاریابی فوتبال بسیار مهم است. پیشرفت بازیکنان و سود آوری آنها برای باشگاهها یکی از روش های مهم بازاریابی در فوتبال امروز جهان است که در ایران هم می تواند مهم و تاثیرگذار باشد.ممد اف در پایان ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این کارگاه بازاریابی گفت: قطعا برگزاری اینگونه کارگاهها که مورد حمایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز قرار دارد به کلیه کشورهای عضو کمک می کند تا در این زمینه با استفاده از تجارب و دانش روز جهان پیشرفت های قابل توجهی داشته باشند و به اهداف مورد نظر خود در حوزه بازاریابی و توسعه منابع مالی همچنین درآمدزایی در فوتبال دست یابند.