پخش زنده
امروز: -
اصفهانیها گرایش بیشتری به نشانهای تجاری(برند) داخلی دارند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان؛ در آخرین گفتگوی دولت با بخش خصوصی که با حضور مهرعلیزاده استاندار اصفهان برگزار شد؛ نتایج یک پژوهش بر چهارهزار نفر از ساکنان استان اصفهان در زمینه مصرف کالاهای داخلی بیان شد.
در این نشست استاندار اصفهان گفت: رسانه ملی می تواند ظرفیت مناسبی برای استفاده بهتر از کالای ایرانی در سبد خانوار باشد که باید با کمک مسوولان صداوسیما و شورای فرهنگ عمومی بر روی آن کار شود.
مهرعلیزاده از تصویب سیاست های 8گانه تشویقی پرداخت مالیات در استان خبر داد و گفت: قرار است این بسته برای تصویب نهایی به دولت ارسال شود.
وی که این نشست را آخرین نشست خود با مسوولان دولتی و خصوصی استان عنوان وابراز امیداوری کرد: با تداوم ارتباط های مسوولان و تولیدکنندگان و تجار بتوان به اشتغال تولید و تجارت استان کمک بیشتری کرد.
در این نشست نتایج پژوهش هم بدین شرح اعلام شد.
در جامعه آماری در شهر اصفهان که شامل گرو های سنی 18سال به بالا در رده های گوناگون اجتماعی و همه مقاطع تحصیلی می باشد مشخص شد 48درصد اصفهانی ها به برند های خارجی گرایش دارند.
در این پژوهش مشخص شد مردان بیشتر از زنان و افراد تحصیلات بالاتر بیشتر بقیه جامعه به برند های خارجی گرایش دارند.
در این پژوهش مشخص شد کیفیت بالاتر، راحتی استفاده و نبود مشابه داخلی عمده دلیل انتخاب کالا های خارجی است.
اصفهانی ها موادخوراکی و پوشاک و کیف کفش ایرانی را به خارجی ترجیح می دهند و بالاترین نمره کیفیت تولیدات داخلی را به مواد خوراکی می دهند و کمترین نمره را نیز به خودرو می دهند
در این تحقیق مشخص شد 85درصد اصفهانی ها از رسانه ملی روزانه بین 2تا8 ساعت استفاده می کنند و 40تا50 درصد از کالاهای مورد نیاز خود را نیز از برنامه ها و تبلغات صداوسیما انتخاب می کنند و فقط چهار تا 5درصد کالاهای مورد نیاز خود را از از ماهواره و فضای مجازی انتخاب می کنند.