پخش زنده
امروز: -
در هشتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز، طرح دو فوریتی اجرای زیر زمینی قطعه 10 قطار میانه - تبریز در محدوده کلانشهر تبریز به تصویب رسید .
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل وترافیک شورای اسلامی کلانشهر تبریز در این نشست گفت: اگر طرح دو خطه قطار تبریز- میانه در تبریز به صورت رو زمینی اجرا شود، ضمن تحمیل هزینه های کلان ، مشکلات اجتماعی در منطقه اجرای طرح به وجود می آید.
محمد اشرف نیا با بیان اینکه طرح پیشنهادی در قیاس با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی، هزینه ای به مراتب کمتری دارد افزود: در این طرح قطار از خاوران وارد تبریز می شود و در ضلع جنوبی امتداد اتوبان شهید کسایی ادامه می یابد و در تونلی به طول 9 کیلومتر، در ترمینال با قطار شهری تبریز متصل میشود و در نهایت به ایستگاه فعلی راه آهن می رسد.
شهردار تبریز هم با اشاره به تبعات منفی عبور خط آهن از محدوده شهری تبریز گفت: طرح جدید خط آهن تبریز - میانه مانع توسعه کلانشهر تبریز شده و بحران حاشیه نشینی و ساخت خانههای غیرمجاز در جنوب شهر را در پی دارد.
ایرج شهین باهر با بیان اینکه این طرح قرار بود از ائل گلی تا ایستگاه راه آهن تبریز به صورت زیرزمینی احداث شود، ادامه داد: متأسفانه این طرح را وزارت راه و شهرسازی تغییر داده و مقرر شده است خاکریزی ۱۵ متری در جنوب شهر صورت گیرد که این مسئله موجب دیوارکشی و قطع ارتباط شهر با جنوب کلانشهر تبریز می شود.
علی محمدزاده نماینده شرکت زیر ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در آذربایجان شرقی هم گفت : طرح پیشنهادی این شرکت برای قطعه 10 قطار میانه - تبریز حفر تونل به طول 8.5 کیلومتر در داخل شهر تبریز است که قابل اتصال به قطار شهری در ایستگاههای مشخص می باشد.