پخش زنده
امروز: -
دستگاه دوم حفاری مکانیزه تونل خط دو قطار شهری تبریز امروز راه اندازی شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این دستگاه حفاری که به همت متخصصان بومی مونتاژ شده ، به منظور تسریع در حفاری خط دوم قطار شهری تبریز از ایستگاه باغمیشه آغاز به کار کرد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه در مراسم راه اندازی این دستگاه گفت: با همت تلاشگران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، در تلاش هستیم تا خط دوم فاز اول مترو تبریز را تا سال 1400 به بهره برداری برسانیم.
مصطفی مولوی با اشاره به مشخصات کلی این خط افزود: این مسیر 4/22 کیلومتر طول دارد و 20 ایستگاه در آن گنجانده شده که مبدا آن منطقه قراملک و مقصد نیز نمایشگاه بین المللی است و پس از بهره برداری، از ظرفیت جذب 40 هزار مسافر در ساعت برخوردار خواهد بود.
به گفته وی ، عمق حداکثر مسیر 25/33 متر از سطح زمین و تعداد 43 رام قطار پنج واگنه برای ناوگان پیش بینی شده است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی هم توجه ویژه به مسائل اقتصادی و رونق بخشیدن به این مسائل را ضرورت جامعه امروز دانست و گفت: کشور ما امروز نه تحت فشار اقتصادی، بلکه با یک جنگ اقتصادی مواجه است و تنها راهی که می تواند ما را با سربلندی از این مرحله عبور دهد، ایستادن روی پای خود است.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم با بیان اینکه نباید برای عبور از مشکلات چشم به بیگانگان داشته باشیم تصریح کرد: جوانان ایرانی تربیت یافته همان نسلی هستند که دست خالی در برابر دشمنان تا بن دندان مسلح ایستادند و دفاع مقدس را مدیریت کردند و امروز کشور نیازمند همت و تلاش همین جوانان است تا کشوری آباد و مستقل داشته باشیم.
وی تاکید کرد: در کنار هجمه فرهنگی، اتاق جنگ دشمن در قالب توطئه ای جدید جنگ اقتصادی علیه ملت ایران شروع کرده است که برای مقابله با آن نیازمند کاری جهادی هستیم.
شهردار کلانشهر تبریز هم گفت: تک تونله بودن مسیر، قابلیت توسعه از سمت شرق، کاهش هزینه های سفر درون شهری، کاهش آلودگی های زیست محیطی، افزایش ایمنی سفرهای درون شهری، صرفه جوئی در زمان سفرهای درون شهری، طولانی ترین خط در بین خطوط شبکه ریلی تبریز و دسترسی به کانون های عمده سفر درون شهری شامل بازار، دانشگاه آزاد و نمایشگاه بین المللی تبریز از جمله ویژگی های خط دو متروی شهری تبریز است.
ایرج شهین باهر ادامه داد: امکان اتصال به شبکه راه آهن سراسری، اتصال غربی ترین نقطه تبریز به شرق آن، پیش بینی لینک ارتباطی با خط یک جهت تبادل ناوگان، عبور مسیر خط از نقاط پرتراکم و مسافرپذیر مرکز شهر، پیش بینی ایستگاه مشترک با سایر خطوط جهت تبادل مسافر و داشتن دپو جامع برای تعمیرات اساسی ناوگان خط دو و سایر خطوط از دیگر ویژگی ها و قابلیت های خط دو متروی شهری به شمار می آید.