پخش زنده
امروز: -
نخستین پیچینگ (رویازی) ششمین بازار ملی پویانمایی که هم زمان با یازدهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران راهاندازی خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی کانون، پیچینگ (رویازی) پویانمایی، شیوهای دقیق برای ارائه طرح یک محصول پویانمایی است که به صورت شفاهی و گاهی تصویری، به امید جذب هزینه تولید و عرضه انجام میشود.
جلسه ارائه ایده (پیچ) میتواند در مراحل مختلف تولید، از قبیل نگارش سیناپس، طراحی کاراکتر، استوری ریل و... برای جذب سرمایه انجام گیرد.
محمدرضا کریمی صارمی دبیر جشنواره پویانمایی تهران در نخستین نشست شورای سیاستگذاری این رویداد هنری در زمینه برپایی پیچینگ گفت: به وجود آوردن چنین فضایی برای تبادل ایده و طرح به خریدار، ضروری به نظر میرسید.
وی افزود: تغییرهایی که در متفاوتتر شدن اجرای یازدهمین دوره جشنواره پویانمایی به وجود آمده، برای حفظ و نگهداری و بالا بردن استانداردهای بینالمللی این جشنواره است.
دبیر یازدهمین جشنواره بینالمللی تهران در این نشست به ارائه گزارشی از برنامهریزیها و روند اجرایی جشنواره پیش رو پرداخت و در ادامه، به تاریخچه جشنواره پویانمایی که از سال ۱۳۷۷ کار خود را شروع کرده و هدفهایی که این جشنواره تاکنون در صنعت پویانمایی و فضای علمی و دانشگاهی دنبال کرده است، اشاره کرد.
کریمیصارمی همچنین ضمن اعلام آماری از حضور شرکت کنندگان از سراسر جهان در این جشنواره، هیأت انتخاب آثار، نشستهای تخصصی، دورههای آموزشی، ششمین بازار ملی پویانمایی، انتخاب داوران، بخشهای جنبی، استقبال از ایدههای ناب و جذب استعدادهای این حوزه نیز سخن گفت.
سید مهدی طباطبایینژاد مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با استقبال از ورود بخش پیچینگ به جشنواره پویانمایی گفت: باید در این جشنواره به گونهای نشستهای تخصصی پیچینگ را برنامهریزی کنیم که در فضایی مناسب طرحها و ایدهها به تولیدکنندگان ارائه شود و فرصتی برای دفاع از طرح وجود داشته باشد تا تولید کنندگان و یا سرمایهگذاران بتوانند صریح و به سرعت اعلام نظر کنند.
حسین ربانیغریبی رئیس شورای سیاستگذاری یازدهمین جشنواره پویانمایی با ابراز خرسندی از محبوبیت و جایگاه ویژه این جشنواره در بین جامعه پویانمایی، یکی از دلایل محبوبیت آن را ساختار مشخص و فنی جشنواره دانست و وجود چنین رویدادی را برای بالابردن صنعت پویانمایی مؤثر و مفید خواند.
وی از محاسن تشکیل فضایی برای رویازی در این دوره از جشنواره را شفافسازی فضای کسب و کار و ایجاد فرصتی برابر برای ایدهها و استعدادها بیان کرد.
معاون تولید کانون و رئیس این جشنواره با اشاره به همکاری سازمان سینمایی در دوره یازدهم به چگونگی گسترده شدن این جشنواره و حضور خانوادهها در این رویداد فرهنگی هنری نیز پرداخت.
حبیب ایلبیگی قائممقام بنیاد سینمایی فارابی و عضو شورای سیاستگذاری این جشنواره در این نشست که در معاونت تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، ضمن اشاره به این موضوع که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خود متولی اصلی این جشنواره است به حضور خانوادهها و ایجاد فرصتی برای استفاده آنها از محصولات پویانمایی تأکید کرد.
تولیدکنندگان، متخصصان حرفهای بخش پویانمایی، تهیهکنندگان، سرمایهگذاران و فروشندگان تجهیزات این حوزه و شبکههای خانگی که علاقهمند به شرکت در ششمین بازار پویانمایی هستند تا ۳۰ آبان ۱۳۹۷ میتوانند از طریق پایگاه الکترونیکی www.tehran-animafestival.ir ثبتنام کنند.
یازدهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران روزهای ۱۲ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ در مرکز آفرینشهای فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب برگزار میشود.