پخش زنده
امروز: -
دبیرکل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان گفت: مدرسه و خانواده دو نهاد مهم در تربیت دانش آموزان است و هم راستا نبودن شیوههای تربیتی تاثیرات سویی در دانش آموزان خواهد داشت و هم راستایی این دو نهاد در تربیت دانش آموزان از اهمیت بسزایی برخوردار است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان، حسین تاریخی به مناسبت روز اولیاء و مربیان در مدرسه با تأکید بر تأثیر روابط مستمر والدین با مدرسه در اعتلا و پیشرفت دانش آموزان افزود: مدرسه به عنوان دومین مأمن فرزندان که روزانه حدود ۸ ساعت از وقت بچهها در این کانون سپری میشود میتواند با همکاری، مشارکت و همفکری والدین و مسؤولان مدرسه در تأمین بهداشت روانی جوانان و نوجوانان تأثیرگذار باشد.
وی مدرسه و خانواده را دو نهاد مهم در تربیت دانش آموزان دانست و گفت: هم راستا نبودن شیوههای تربیتی تأثیرات سویی در دانش آموزان خواهد داشت و هم راستایی این دو نهاد در تربیت دانش آموزان از اهمیت بسزایی برخوردار است بنابراین ضرورت دارد برای شکوفایی استعدادها این سرمایههای عظیم کشور تعامل تنگاتنگی بین مدرسه و والدین برقرار شود.
تاریخی با اشاره به حساسیت و ویژگیهای منحصر به فرد کودکان و نوجوانان، آنان را در زمره جمعیتهای آسیبت پذیر دانست و افزود: برای حفظ سلامت خود و فرزندان باید از یکسری از اصول پیروی کنند و توجه داشته باشیم که انسانها با یکدیگر متفاوت هستند و نمیتوان یک نسخه واحد برای تربیت فرزندان ارایه داد.
وی گفت: این تفاوت در شیوه تربیتی موجب ایجاد تعارض در دانش آموزان میشود و مواجه دانش آموزان با دوگانگی یا چندگانگی تربیتی بدترین اتفاق است.
دبیرکل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان افزود: مدرسه و خانه به تنهایی نمیتوانند در اعتلای فکری و اخلاقی دانش آموزان تأثیرگذار باشند مگر آنکه به یک مرکز تربیتی و آموزشی با سیاستهای همگام مبدل شوند و این امر با برگزاری و تعامل انجمنهای اولیاء و مربیان تحقق مییابد.
تاریخی تبادل نظر بین مربیان و والدین در خصوص آموزش و مسایل تربیتی بچهها در راستای یکسو شدن روشهای تربیتی را ضروری دانست و گفت: انجمن اولیاء و مربیان هیأت منتخبی شامل پدران، مادران، دانش آموزان و مربیان مدرسه هستند که اهداف مشترکی را مد نظر دارند و از هیچ تلاشی برای پیشبرد امور آموزش و پرورش دانش آموزان دریغ نمیکنند.
وی افزود: دو نهاد خانه و خانواده زمانی میتوانند رسالت آموزشی و تربیتی خود را به نحو مطلوب انجام دهند که با ویژگیهای بچهها آشنا باشند بنابراین شناخت مسایل تربیتی نیازمند شناسایی ویژگیها و خصوصیات دانش آموزان است و این امر نیز تعامل هر چه بیشتر والدین و مربیان را ضروری میکند.