پخش زنده
امروز: -
از ابتدای سال تاکنون 520 فقره شکایت از نمایندگی های فروش خودرو سراسر استان در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی ثبت شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، کارشناس مسوول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان خراسان رضوی در این باره گفت: این شکایت ها مربوط به تأخیر در تحویل خودرو، مسترد نکردن وجه یا مابه التفاوت پس از انصراف، وجود نقص فنی، رنگ نامرغوب ضعف در ارائه خدمات پس از فروش، ضعف در عملکرد نمایندگی، پرداخت نکردن سود مشارکت و گران فروشی خودرو بوده است.
به گفته مهدی مقدسی، به اقتضای شکایت های صورت گرفته، پیگیری ها برای رسیدگی به حقوق مردم انجام شده است.
او با بیان اینکه سازمان صمت، متولی اصلی رسیدگی به همه این شکایت ها نیست، افزود: تا زمانی که خودرو به مشتری تحویل نشده باشد، یعنی خرید و فروشی صورت نگرفته، تمام شکایات از جمله عمل نکردن به تعهدات، تأخیر در تحویل، پرداخت نکردن وجه پرداختی در صورت انصراف از ثبت نام به دستگاه قضایی برمی گردد.
مقدسی ادامه داد: از زمانی که خودرو تحویل شود، سازمان صنعت و معدن می تواند در زمینه شکایت های مختلف از جمله گران فروشی، ارائه نشدن خدمات پس از فروش، پرداخت نکردن سود تأخیر و سود مشارکت، سالم بودن خودرو و ... به موضوع وارد شود.