به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما، حسین نعمتی در مراسم روز جهانی پست با اشاره به اینکه صنعت پست یکی از صنایع قدیمی در حوزه ارتباطات است، گفت: شرکت ملی پست نیز توانسته است در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نقش خود را در کشور ایفا کند.
وی افزود: با ایجاد فناوری های جدید نقش پست نیز افزایش یافته است به طوری که در کشورهای صنعتی و پیشرفته سرانه ترافیک پستی در این کشورها 400 و برخی کشورها نیز سرانه ترافیک پستی به 1050 می رسد.
نعمتی به عملکرد 6 ماهه گذشته شرکت ملی پست اشاره کرد و گفت: شرکت ملی پست ایران در 6 ماهه نخست سال جاری توانسته است 460 میلیارد تومانی درآمد کسب کند و 30 درصد در پست سفارشی و 24 درصد در امانات و بسته و یک درصد نیز سرویس پیشتاز با توجه به اعمال تحریم ها رشد داشته است.
وی به پروژه استاندارد سازی نشانی های «جی نف» به عنوان یک پروژه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: در این پروژه نشانی 60 درصد از نقاط شهری استاندارد شده است و بیش از یک میلیون رکورد شهری به هنگام سازی و 670 هزار رکورد روستایی و 6 میلیون ساختمان و 400 هزار ساختمان اداری تحت پوشش این طرح قرار گرفته و نقشه های پارسل بندی و انطباق نشانی بیش از 18 میلیون رکورد انجام شده است.
مدیرعامل شرکت ملی پست ایران، در ادامه به تکمیل و تجهیز پروژه های ساختمانی به عنوان اقدامات انجام شده در این شرکت اشاره کرد و گفت: تجهیز توزیع کنندگان پستی به 2 هزار گوشی هوشمند، نوسازی ناوگان حمل و نقل پستی، خرید 20 دستگاه ناوگان سنگین، انتشار تمبر مشترک با کشورهای هندوستان و ارمنستان، نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.
وی، توسعه حمل و نقل کالا در تجارت الکترونیک ،توسعه سیستم جی پی اس (سامانه موقعیت یاب جغرافیایی)، ایجاد 3 سرویس در حوزه پست فرهنگی، ایجاد دفتر مدیریت کیفیت در امور مشتریان و توسعه پرداخت غرامت پستی به صورت برخط، را از برنامه های اجرا شده در این حوزه عنوان کرد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به ارتقای رتبه پست ایران در اتحادیه جهانی پستی به رتبه 48 اشاره کرد و گفت: جهت گیری پست ایران هم جهت با پست کشورهای پیشرفته به سمت امانت، بسته و Documents در شبکه پستی کشور حرکت کنیم و افزایش 25 درصدی امانت در 6 ماهه نخست امسال نیز شاهدی بر این حرکت است.
وی ساماندهی قبول و توسعه دفاتر و باجه های پستی را از اولویت های دیگر این شرکت بیان کرد و افزود: ایجاد خدمات ارزش افزوده، باز مهندسی سرویس های پستی، افزایش کیفیت و سرعت سر مرسولات بر اساس فناوری های جدید، اثربخشی در کسب و کارهای کوچک و متوسط، تجاری سازی داده های ارزشمند، طراحی سرویس های کاربردی متناسب و توانمند سازی نیروی انسانی از دیگر اولویت های شرکت ملی پست است.